IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Как да си изпросим отговор след интервю за работа?

Кандидатите се страхуват най-много от периода на очакване

13:43 | 22.02.14 г.
<p>
	<em>Снимка:</em> <em>Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс

Изкачете се в йерархията. Разбира се, че е важно да проявите уважение към интервюиращите и хората от отдела за човешки ресурси в компанията, но когато не срещнете нужното разбиране от тяхна страна, може да се “прицелите” към някой, който стои по-високо в хранителната пирамида. Свързвайки се с евентуалния си бъдещ пряк началник би ви спечелило уважение, както и би ускорило процеса.

Следвайте инстинктите си, но бъдете реалисти. Отказът може да е силно травмиращ. Доказано е, че дори може да предизвика физическа болка. Ето защо, човешкият мозък има защитен механизъм, наречен рационализация, който минимизира последиците. “Може би не са получили последните ми 37 имейла”; “Сигурен съм, че цялата фирма е в чужбина и няма обхват, затова не ми вдигат телефона”. Подобни мисли могат да ви накарат да продължите да опитвате, вместо просто да кандидатствате за работа другаде. Послушайте инстинктите си.

Дръжте работодателя в течение. Ако в процеса на изчакване се случи нещо важно (добивате по-висока квалификация, например) веднага уведомете работодателя. Всичко свързано с бъдещата ви обща работа би било от полза. Разбира се, без да звучите отчаяно.

Не го приемайте лично. Ако не получите отговор, в никакъв случай не трябва да отхвърляте възможността, че има промени по условията. Възможно е компанията да е намалила предлаганата заплата, отговорността на позицията или времето на заетост – все неща, които един работодател не иска да рекламира излишно.

Позволете на опита да ви говори за компанията. Случващото се след интервюто за работа невинаги отговаря на корпоративната политика на фирмата, но може и да е точно така. Затова, ако някога същата компания се опита да се свърже с вас или пък решите да кандидатствате за друга позиция на същото място, спомнете си какво е било отношението към вас и преценете дали искате да работите там.

Ето и какво да не правим никога:

Никога не поставяйте срокове без основателна причина. Ако има нещо наистина значимо, което предстои да се случи, като да се преместите да живеете в областта, или очаквате повишение на настоящата си работа, това със сигурност си струва да се каже. Но ако просто заявите на интервюиращия, че държите на отговор до края на седмицата, това със сигурност няма да ви донесе нищо добро.

Никога не лъжете. Особено когато казвате нещо, което звучи малко вероятно, шансовете ви за позитивен отговор ще се изпарят на секундата.

Никога не се опитвайте да се свържете с въпросния служител чрез негов личен канал за комуникация, било то домашен адрес, личен имейл, мобилен телефон или домашен телефон.

Никога не критикувайте компанията в социалните мрежи.

Никога не се оплаквайте на работодателя.

Никога не прекалявайте с имейлите и телефонните обаждания.

Никога не разчитайте на трикове.

Никога не се отбивайте “случайно” в офиса, за да предоставите допълнителна информация.

Никога не се опитвайте да подкупвате или да ласкаете.


 

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 21:46 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още