IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Пазарът на луксозни стоки втора употреба набира сили

Благодарение на него богатите не се чувстват толкова виновни, че харчат хиляди долари за неща, които рядко използват, твърди експерт

11:35 | 13.10.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

Преди две години Мари Грийн, моден стилист от Сан Диего, осъзнава, че е препълнила гардероба си. Тя харчи между 12 000 и 20 000 долара годишно за луксозни дрехи, чанти и обувки, но не може да ги носи всичките. След това открива RealReal – онлайн платформа за препродажба на луксозни дрехи и аксесоари, пише Bloomberg.

“Това буквално промени живота ми“, посочва Грийн, която е продала свои дрехи и аксесоари за 50 000 долара, използвайки сайта, а в момента пазарува основно от него. През 2013 г. тя си купува чанта Louis Vuitton от лимитирана серия за 1495 долара – около половината на официалната цена на продукта. Грийн твърди, че в момента харчи между 6000 и 10 000 долара годишно за луксозни дрехи.

Продажбите на луксозни стоки втора употреба стават все по-популярни в онлайн магазини като RealReal и френската платформа Vestiaire Collective. Всички те позволяват на потребителите да намерят нов дом на своите хубави дрехи и да купят повече на по-ниски цени. Пазарът на скъпи часовници, аксесоари, дрехи и бижута втора употреба възлиза на 19 млрд. долара, твърди Клаудиа Д'арпицио, партньор в Bain & Co.

Кожените изделия и облекла, които представляват 4 млрд. долара от този пазар, се развиват по-бързо, отколкото цялата индустрия за луксозни стоки.

Платформата RealReal е основана през 2011 г. в Сан Франциско. През 2013 г. тя генерира 55 млн. долара приходи, а очакванията са тази година да достигне сумата от 100 млн. долара. RealReal разполага и с приложение, наречено RealBook, което включва списък с реалните цени на повече от 500 марки, взети от уебсайтовете на брандовете. В приложението са поместени и продуктите, които са продадени до момента.

Цените на някои продукти, като чантата Kelly bag от крокодилска кожа на Hermes International SCA, могат да надвишат цените на дребно, когато нетърпеливите купувачи искат да се сдобият с продукта мигновено.

Самите сайтове за препродажба печелят от комисионна за всяка продажба. Vestiaire взима 25%, а RealReal – 40% в началото, а след това по 30%, след като потребителят премине границата от 7500 долара от продажби.

Това, което отличава тези сайтове от eBay, са стъпките, които трябва да бъдат предприети за удостоверяване произхода на стоките. RealReal има собствен екип от експерти, които проучват лускозните артикули и гарантират тяхната автентичност преди стоката да бъде предложена за продажба.

Този пазар на стоки втора употреба е полезен и на производителите на луксозни стоки. Д'Апризио твърди, че благодарение на подобни платформи по-заможните не се чувстват толкова виновни, че харчат хиляди долари за нещо, което седи в гардероба, а това помага за насърчаването на високия клас марки, дори и да засяга продажбите в търговските им обекти.

"Купуването и продаването на стоки втора употреба беше табу преди десет години“, твърди Ян Ле Флош, бивш банкер от BNP Paribas и съосновател на онлайн платформата InstantLuxe. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 08:56 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още