Burberry Group е поредният потърпевш от демонстрациите в Хонконг, след като продажбите на този пазар спаднаха наполовина през коледното тримесечие. В същото време нарастващата тревога за разпространението на ново вирусно заболяване в Азия рискува допълнително да понижи перспективите, съобщава Bloomberg.
Акциите на британската модна марка поевтиняха с 2,56% минути след 13:30 ч. българско време, въпреки че компанията повиши прогнозата си за целогодишен ръст на продажбите до нисък едноцифрен процент.
Индустрията за луксозни стоки бе повлияна от разрастващото се огнище на ново белодробно заболяване, избухнало в Ухан, Китай. Британският производител на тренчкоти за 2000 долара и шалове за 470 долара зависи от китайските купувачи за около 40% от продажбите си.
Световната здравна организация ще реши в сряда дали да обяви вируса за международна извънредна ситуация в областта на общественото здраве - точно преди милиони хора да се подготвят да пътуват за празниците по повод китайската Нова година. Burberry се подготвя да представи своята колекция за есен-зима в Шанхай за първи път през април.
Растежът на търговията на дребно се оказа малко над консенсусните стойности за фискалното трето тримесечие, което продължи до декември. Приходите от продажби в Хонконг намаляха през периода, след като протестите в града доведоха до спад на китайските туристи. За сметка на това продажбите в континенталната част на Китай отбелязаха ръст с над 10%.
Въпреки че растежът на Burberry се подобрява, компанията все още изостава от конкурентите си почти две години след като новият творчески директор Рикардо Тиши беше нает и около три години след присъединяването на главния изпълнителен директор Марко Гобети. И двамата преди това работеха за водещия конкурент в луксозния сегмент LVMH.
Компанията цели подобряване на рентабилността от следващата година, но въпреки това растежът на приходите е приоритет в този момент, според главния финансов директор Джули Браун
Модернизираният облик на марката, който включва нови продукти, лога и обновен декор на магазините, води до подновяване на интереса към британската марка. Новите продукти съставляват три четвърти от асортимента на бранда. Но с обширни магазини като бутика в луксозния 8-ми квартал на Париж и този в търговския център в Доусънвил, Джорджия, преходът ще отнема време.
„Привлекателността на марката се подобрява, но не сме сигурни, че тя е достатъчно силна, за да вземе пазарен дял от първенците в сектора“, коментира Пирал Дадания, анализатор в RBC. По-рано Burberry прогнозираше продажби без значителна промяна тази година.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?
Големият проблем на 2025 година е увеличеният капитал на Българската банка за развитие