До 2026 г. броят на продажбите на нови коли ще се удвои до 7,2 млн. броя, показва анализ на консултантската компания KPMG. Като се има предвид по-високия доход на глава от населението в Бразилия спрямо Русия, Индия и Китай, страната се превръща в едно от най-атрактивните места за индустрията в света – също и за доставчиците на премиум автомобили, които все още не са представени там.
Но автомобилните компании няма да дойдат в Бразилия само заради потенциала на пазара. Досега те можеха да отговарят на разрастващия се пазар с превозни средства от фабриките си в Европа, Азия и САЩ.
Сега обаче идва и краят на тази практика – заради високото мито от 35%. Дори и производители на автомобили, които вече са в страната, но нямат местен дял от над 65%, ще трябва да плащат този данък. Автомобилостроители, които имат научна и развойна дейност в страната, за сметка на това ще получат данъчни облекчения.
По този начин бразилското правителство иска да попречи на производителите на автомобили да се установят другаде и само да износят за Бразилия. Те трябва да създават работни места, да изграждат подкрепящи индустрии и да плащат данъци.
Произвеждащите вече от дълго в Бразилия концерни Fiat и Volkswagen са помогнали за прилагането на тази пазарна защита. Те твърдят, че в противен случай силният реал ще изкриви конкуренцията в полза на вносителите.
Въпреки това на по-късен етап успешното лобиране може да се окаже грешна стратегия, особено след като азиатските нискобюджетни производители реагираха своевременно: китайските Chery и JAC Motors, както Ssangyong и Hyundai от Корея също планират изграждане на фабрики в Бразилия.
Когато те все още можеха да внасят без ограничение, само китайските производители повишиха деля си във вноса на моторни превозни средства от два до около десет процента. През 2011 г. те изпревариха САЩ и Япония като най-големи вносители в Бразилия.
Когато обаче азиатските конкуренти започнат да се конкурират при равни условия с установените производители на автомобили Volkswagen, Fiat, Ford и GM, маржовете на печалба на произвеждащите от десетилетия в региона компании ще се свият значително. Защото идващите в Южна Америка азиатски производители на малки автомобили от Корея, Китай и Япония ще влязат в остра конкуренция на пазара на малки автомобили.
Освен това новодошлите с фабрики на зелено ще могат по-изгодно да калкулират вноса на части от Китай. И тогава се очаква битката за Бразилия да стане зловеща...


Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
Меси донесе победата на Локо (Сф) над Ботев (Пд) в драматичен мач с пет гола
Задействаха BG-ALERT в Бургаско, две реки преляха
Седмичен хороскоп 8 - 14 декември 2025
Паника заради еврото: Хората се страхуват от измами и скок на цените
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Зеленски: Русия падна ниско, атакува цивилни обекти в деня на Свети Николай
Новата стратегия за национална сигурност на Тръмп е насочена към Европа
Като робство е, нямаш права: Говорят дезертирали руски войници
Невероятен Никулден в Бургас: От ледено плуване до празнични сцени и рибен курбан
Мощни слънчеви изригвания следващите три дни