IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Зловещата битка за бразилския автомобилист

Мексико и Бразилия водят жестока борбата за надмощие за автомобилната продукция в Латинска Америка

11:40 | 27.08.12 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Toyota откри предни дни нова фабрика за компактния си модел&nbsp; ETIOS в Сорокоба, на 100 км от Сао Пауло. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Toyota откри предни дни нова фабрика за компактния си модел  ETIOS в Сорокоба, на 100 км от Сао Пауло. Снимка: Ройтерс

Бразилия и Мексико се борят за инвестициите на международните производители на автомобили. Мексико е основният износител на превозни средства за Съединените американски щати в региона. Бразилия пък иска да си възвърне величието на миналото и отново да стане голям международен износител на автомобили.

Пътят до там обаче минава през Мексико: Бразилия планира, наред с други неща, да подкопае мексиканската роля на водещ автомобилен доставчик за САЩ, пише в свой анализ германският икономически всекидневник Handelsblatt.

В началото на март правителството в Бразилия втвърди условията по спогодбата за свободна търговия с автомобили с Мексико. Централноамериканската държава неохотно прие да замрази стойността на своя автомобилен износ за Бразилия на средната стойност от последните три години. Освен това сега за целия внос на автомобили се дължи допълнително мито от 35 на сто. Така производителите на автомобили в Мексико вече са изключени от бума в търсенето в Бразилия, четвъртия по големина пазар за коли в света.

За производителите на автомобили в Мексико - като Volkswagen, Ford и Nissan – това беше наистина тежък удар. През последните две години те продаваха все повече превозни средства в Южна Америка, докато износът в обхванатите от икономическа криза САЩ остават далеч от очакванията. През миналата година производителите удвоиха износа си само за Бразилия до почти два милиарда долара.

И други компании наблюдават под лупа дипломатическите маневри, тъй като развиват свои собствени стратегии за Латинска Америка и са в търсене на оптималното място на производство. И точно в този аспект търговската битка между Мексико и Бразилия е неподходяща за привличане на такива мащабни инвестиции.

Например Audi обяви след дълги дискусии през април, че ще сглобява своя лек джип Q5 в Мексико. От там той трябва да се изнася в САЩ и всъщност в Бразилия. С нарастващо благосъстояние на местното население луксозните спортни автомобили стават все по-популярни. Но сега Audi ще трябва да забрави за износа за Бразилия заради високите вносни мита. Там Q5 ще има съвсем минимален шанс за продажби.

И BMW обмисля изграждането на завод в Южна Америка и преговаря за фабрика в Бразилия. Британско-индийският производител Land Rover също планира да се засели там, а Nissan и Suzuki вече предприемат стъпки за изграждане на нови фабрики. Mercedes, Volvo и Chrysler също планират инвестиции.

Производителите на автомобили от луксозния сегмент са привлечени от една страна от пазарния потенциал: консултантите по управление Roland Berger очакват Бразилия още през 2015 г. да стане третият по големина пазар след Китай и САЩ. С по един автомобил на всеки шестима жители Бразилия се счита за ненаситен пазар в сравнение с други индустриални страни.

Последна актуализация: 04:48 | 29.08.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още