Най-голямото предизвикателство в търговията ще е преходният период през януари месец, когато ще работим с две валути – лев и евро, но ние сме проектирали софтуера така, че служителите да виждат двете валути на всеки етап от процеса. Това каза Янислав Стойчев, главен финансов директор на "Фантастико Груп", в предаването "Бизнес старт" на Bloomberg TV Bulgaria.
Той съобщи, че се провеждат финални тестове и обучения, за да посрещне търговската верига предизвикателството „от първия ден на новата ера“. „Над 30% от всички служители вече са обучени, като това са всички, работещи на каси и пряко с клиенти, текат последни обучения за софтуерните доработки и новия интерфейс“, обясни мениджърът.
Той припомни, че от началото на тази година се прилага дългосрочен, структуриран план за обучение. "Създадена е вътрешна платформа с нова секция, съдържаща обучителни материали, видеоклипове и секция с въпроси и отговори, достъпни от мобилни устройства“, поясни Янислав Стойчев. По думите му стремежът е да няма прекъсвания на процеса или затруднения за служителите.
„Инвестиционната стратегия на компанията се основава на човешки отношения с екипа, партньорите, доставчиците и клиентите, като развитието е умерено и плавно, с консервативно бюджетиране, за да се гарантира изпълнението на планираните инвестиции“, изтъкна Стойчев и добави, че то е с дългосрочна визия.
Що се отнася до корпоративната социална отговорност, Янислав Стойчев посочи, че компанията "Фантастико" доброволно издаде първия си доклад по устойчивост, без да е законово задължена. Според него основно предизвикателство в областта на корпоративната социална отговорност е несигурността в законовата рамка и променящите се изисквания на Европейската комисия. Затова съветът на мениджъра към по-малките компании е да провеждат обучения и да работят с консултанти, за които се ползват и безплатни ресурси.
Главният финансов директор на компанията на "Фантастико Груп" отбеляза, че с постигнати цели, устойчиво развитие и грижа за екипа тази година е успешна за "Фантастико". Той подчерта, че търговската верига има 34-годишни партньорства с над хиляда доставчици, като много от тях са дългогодишни. „Няма разлика в подхода към български и вносни стоки; компанията активно насърчава българското производство, включително чрез обособени зони за фермерски продукти. Основният критерий при избора на продукти е качеството“, каза още Янислав Стойчев.
Кои са предизвикателства през 2026 г. за търговските вериги?
Вижте целия коментар във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването "Бизнес старт" може да гледате тук.


Никола Цолов стартира от първа редица в Абу Даби
Тъжна вест! Почина поетесата Ружа Велчева
Елхите във Варна вървят от 30 до 300 лева
Във Варна ще се проведе последното за годината събитие за събиране на стотинки
Почина един от най-популярните японски актьори
ЕС търси Меркосур, за да се конкурира със САЩ и Китай, но предлага малко
Турската лира остава стабилна, а икономисти очакват ново понижение на лихвите
Юанът става все по-използван при паричните преводи
Noventiq ускорява AI трансформацията в бизнеса с Microsoft Copilot и нова експертна специализация
Еврозоната бележи по-силен ръст от очакваното благодарение на вътрешното търсене
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Audi готви още една изненада
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Издигнаха къщички и палатки за протестиращите фермери край Промахон-Кулата
Тръмп е разтревожен от посещението на Путин в Индия
Патриарх Даниил отказа на краля на Йордания да участва в религиозен форум
Уран във водата на Харманли, жителите ще разчитат на водоноски