Настроението на международното автомобилно изложение в Париж е доста смесено. Заради кризата в продажбите в Европа Peugeot Citroën и VW очакват негативен тренд, докато Audi и Toyota залагат на ръст.
Кризата на европейския автомобилен пазар през тази година ще се окаже дори по-голяма от очакваното. Така поне смята френският производител на автомобили Renault. Надеждите, че продажбите ще се стабилизират през юли и август, са се оказали твърде оптимистични, заяви главният финансов директор Доминик Торман по време на специалния ден на компанията, един ден преди началото на автомобилното изложение в Париж, пише Wall Street Journal.
Европейският пазар - Западна и Централна Европа и Скандинавия, ще се свие през 2012 г. с до осем процента. Преди това Renault предвиждаше понижение от 6-7%. Особено зле е положението с френския вътрешен пазар: Тук Торман прогнозира спад в продажбите от 13%, спрямо предишните очаквания за спад между 10 до 11%. През август новите регистрации на концерна в ЕС са отчели спад с 13 на сто.
Прогноза за собственото си развитие за останалата част от годината не бе направена. С пускането на пазара на новото Clio Renault се надява да стабилизира продажбите през четвъртото тримесечие, заяви само говорител на компанията.
И най-големият европейски производител на автомобили Volkswagen не очаква скорошен край на кризата в продажбите в своя регион. "Ние не очакваме в близко бъдеще в Европа да има фундаментално подобрение", заяви в четвъртък директорът по продажби Кристиан Клингер, цитиран от Spiegel. Като период той назовава следващите една до две години. Концернът се настройва за няколко положителни и няколко отрицателни изненади в Европа. Клингер заяви също, че VW печели значително на различни пазари. За най-големия пазар Китай концернът продължава да остава оптимист, въпреки че конкуренцията се увеличава.
Дъщерното дружество Audi обаче отказва да забави темпо заради ескалиращата криза в продажбите. Главният изпълнителен директор Рупърт Щадлер заяви, че счита за възможна евентуална пазарна стагнация за Европа в рамките на до две години. Audi може да компенсира слабостта на някои пазари обаче с Китай, Източна Европа или САЩ. „При нас никой не заравя главата си в пясъка". И през септември производителят на луксозни автомобили ще увеличи продажбите допълнително. "Темповете на растеж от предходните месеци ще бъдат надминати". Щадлер потвърди прогнозата за тази година, според която броят на продадените в глобален мащаб превозни средства ще се увеличи до около 1,4 милиона.
За сметка на това японският автомобилостроител Toyota планира да постигне стабилен ръст в Европа през тази година. Продажбите трябва сериозно да надминат пласираните през миналата година 822 000 коли, заяви Дидие Льороа, директор за Европа на концерна. Компанията се разраствала, и то – по печеливш начин, като се очаква и пазарният дял да се увеличи допълнително.
Но все пак кризата се отразява и на Toyota: „Тя ще продължи по-дълго време, отколкото си мислехме", заяви Льороа. Постигането на целта – продажба на над един милион нови превозни средства, концернът отложи с една година до 2015 г.
За текущата година японската компания очаква спад на продажбите в Европа за цялата индустрия от пет процента. Пазарът само в Западна Европа обаче можел да се свие с 9-10%.
„Много е лесно да губиш пари в Европа. Ето защо ние трябва да бъдем внимателни и да продължаваме стъпка по стъпка“, заявява и вицепрезидентът на Toyota Карл Шлихт. За разлика от европейските производители Toyota изглежда няма никакви проблеми със свръхкапацитет. Още в хода на първата финансова криза от 2009 г. японците затвориха производствената си линия в Обединеното кралство и повишиха ефективността си. Все пак компанията може да повиши производството на Стария континент – четвъртия най-голям пазар за концерна след Северна Америка, Азия и Япония, за да облекчи натиска в експортния си бизнес от силната йена. Целта е в бъдеще 75 на сто от автомобилите, продавани в Европа, да се сглобяват на континента. В момента този дял възлиза на около 67%. В Европа Toyota разполага с шест завода – във Великобритания, Русия и Турция.


Бръшлянът масово убива дървета във варненските паркове
Мъск зове: Европейският съюз да бъде премахнат!
Благомир Коцев даде първо интервю след ареста (ВИДЕО)
Евакуираха с вертолет трима от бедстващите моряци край Ахтопол
Кубратската „Коледна топлина“ организира детско парти в клиника във Варна
Бъдещето на AI звучи като ехо от миналото на железниците в Дивия Запад
Три години и 1 млн. долара приходи по-късно българската Team-GPT вече е Juma
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Според първите екзитполове Чиприан Чуку ще е кмет на Букурещ
4 типа мъже, на които не може да вярвате
Даниел Митов: Нямам намерение да подавам оставка