fallback

Надеждата на Guinness - късметът да я спохожда повече от веднъж годишно

Марката бира се радва на по-високи продажби по време на Деня на Свети Патрик, но не успява да запази нивото им през останалото време

12:19 | 16.03.15 г.

Късметът на ирландците пада върху Guinness по това време на годината.

Повече от 13 млн. пинта ще бъдат изпити по време на Деня на Свети Патрик, което е почти четири пъти повече от средното количество за ден, твърди компанията собственик на марката – Diageo. Скокът в продажбите е по-ясно изразен в САЩ, където ирландските марки бира, водени от Guinness, представляват 28,2 млн. долара от продажбите през март. Това е повече от два пъти повече от обикновеното за месеца и е около 16% от годишните продажби в страната според Nielsen.

Празникът е благословия, но и проклятие за Guinness, пише Wall Street Journal. Денят на Свети Патрик (17-и март), е свързан с по-голямата консумация на алкохолни напитки, но брандът не успява да поддържа темпото през останалата част на годината.

В САЩ, които носят около 16% от продажбите на Guinness, продадените обеми са спаднали с 6 на сто до 107 млн. литра през 2013 г., сочат данни на Euromonitor.

Guinness USA се опитва да се справи със спада в продажбите извън Деня на Свети Патрик. За да насърчи американските потребители да пият Guinness през по-топлите месеци, компанията подписа петгодишен договор за осемцифрена сума за спонсорство на летния футболен шампионат – Guinness International Champions Cup. Миналогодишният турнир привлече повече от 109 000 зрители на мача между Манчестър Юнайтед и Реал Мадрид.

Освен това брандът добавя нови бири извън основната си Guinness Draught с надеждата да привлече повече потребители. Миналата есен компанията пусна на пазара Guinness Blonde. Ръководството на фирмата се надява, че по-леката бира ще се пие повече от американците през пролетта и лятото.

Марката се опитва да се възползва от успеха на крафт бирата, чиито продажби се увеличиха двойно през последните пет години. Тя планира да стартира специален проект в САЩ, включващ стари рецепти и ще пусне повече продукти, твърди Ема Джилс, бранд директор на Guinness USA.

"Това е един много конкурентен пазар и ние се фокусираме върху опитите да създаваме иновации“, коментира тя.

Предизвикателствата пред Guinness не са само в САЩ. Брандът има проблеми във Великобритания и Ирландия, където все по-малко хора посещават пъбове. Това доведе до спад в продадените обеми бира на марката с 80 млн. литра през последното десетилетие, твърди Джереми Кънингтън, анализатор на Euromonitor.

В момента голяма част от продажбите на Guinness идват от Африка, която представлява 32% от бизнеса ѝ. Компанията започва работа на континента през 1963 г. и сега оперира в 20 страни на територията му.

"На западните пазари предизвикателството за брандовете е свързано с това, че скокът в продажбите е свързан с Деня на Свети Патрик и зависят от този един ден годишно“, посочва Кънингтън. „Но това става все по-маловажно, тъй като се превръщат все повече в международна марка“.

Ако Guinness е благословена с късмета на ирландците, годишните продажби ще започнат да изглеждат като тези на ирландското уиски. То се радва на много по-балансирани продажби в САЩ.

През март те достигнаха 10% от общите продажби на дребно и се увеличиха с 3% спрямо предходния месец според Nielsen. Голяма част от този успех се дължи на Jameson Irish Whiskey на Pernod-Ricard SA – марка, която има двуцифрен ръст на продажбите в САЩ. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 21:57 | 09.09.22 г.
fallback