fallback

Китайците купуват швейцарски часовници, но от Европа

Азиатските потребители предпочитат европейските дестинации за пазаруване на луксозните стоки, защото цените на Стария континент са по-ниски

17:42 | 21.07.15 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Износът на швейцарски часовници скочи с 29% през първата половина на годината, тъй като китайските купувачи откриха, че луксозните часовници са значително по-евтини в Европа, пише Bloomberg.

Продажбите в Италия, Франция и Испания също отчитат ръст, който помогна на индустрията да добави 0,4% растеж през същия период, компенсирайки спада от 20 на сто на най-големия пазар - Хонконг, сочат данни на Федерацията на индустрията на швейцарските производители на часовници.

"Великобритания се радва на добър ръст на броя на китайските туристи“, твърди Рене Уебър, анализатор на Bank Vontobel в Цюрих. По думите му луксозните часовници в Обединеното кралство са по-евтини от тези в Хонконг.

Това е малко облекчение за производителите на часовници, които страдат от силния швейцарски франк спрямо другите европейски валути.

Swatch Group, собственикът на бранда Omega, и Cie. Financiere Richemont, която прави часовници Cartier, наемат в европейските си магазини повече служители, които могат да говорят китайски.

Благодарение на 14-процентния растеж на вноса на швейцарски часовници в Италия пазарът е станал по-голям от японския през първата половина на годината. Часовниците, чиято цена на едро е под 200 франка (208 долара), показват най-бърз темп на растеж.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 22:18 | 13.09.22 г.
fallback