Apple стартира продажбите на своя умен часовник в Швейцария, но домът на луксозните часовници посрещна хладно устройството, идващо от Силициевата долина, пише Bloomberg.
Въпреки това не липсваха ентусиасти, които да чакат пред магазините на Apple. Сред тях е и Шаун Метлър, който е един от около 40-те души, които се нареждат пред магазина на компанията в Цюрих. 23-годишният студент твърди, че не е притежавал друг часовник, откакто навремето получава Flik Flak, швейцарски детски часовник, който Swatch Group представя през 80-те години. Метлър купува Apple Watch, защото според него повечето часовници не са достатъчно полезни.
“Един нормален часовник само показва времето и служи за престиж”, коментира младият мъж. “Apple Watch има цял набор от функции, а дизайнът му е страхотен. Той ще принуди производителите на швейцарски механични часовници да създадат нещо ново”.
Ако се окаже успешен, Apple Watch може да влоши ситуацията за швейцарската часовникарска индустрия, тъй като ще привлече по-младите потребители, които често не носят часовници.
От своя страна швейцарските производители вече се борят с поскъпването на франка спрямо еврото, което срива печалбите им. Освен това се наблюдава спад в търсенето на часовници в Китай, който е най-големият пазар за техните продукти. През май износът на часовници за Китай отчете най-големия си спад от 2009 г. насам.
“Младите хора определено са целевата аудитория на Apple Watch”, твърди Рене Уебър, анализатор на Bank Vontobel AG в Цюрих. “В момента Swatch се изправя пред предизвикателството да пусне на пазара нещо, което ще развълнува младите”.


Недоволството продължава: Очакват се нови блокади по границата с Гърция
Евакуацията невъзможна! Лошото време държи в капан екипажа на танкера, заседнал край Ахтопол
Среднощни сметки: МФ публикува новия проектобюджет в полунощ
Сериозен ръст на случаите на варицела във Варна
Община Варна награди най-изявените доброволци за 2025 година
ChatGPT държи лидерството пред Google Gemini
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
Украйна и САЩ с „рамково споразумение“, но преговорите продължават
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Сашо Андреев и Ивелина Шенкова спечелиха „Златен пояс“ за най-добър спортист за 2025 г.
Инфлуенсър събра $1,7 млн. за 88-годишен касиер
Масирана атака: Руски дронове и ракети поразиха жп възел край Киев
Тома Биков: Протестът помогна парадоксално на ГЕРБ
Рецептата Dnes: Пълнена скумрия с орехи за Никулден
преди 10 години Младите хора никога не са били целевата група на швейцарските производители на часовниците. Няма как да се сравняват часовниците за по 200 000 евро и за 300 $. И 1 млн функции да имат, просто са различна категория стоки. За сравнение може би е по удачно японските фирми като Casio или Montana от 90-те години :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар