fallback

Warner губи в боксофиса, но игрите я дърпат нагоре

Въпреки големите инвестиции във филмови продукции компанията не успява да изкара голям хит

17:02 | 12.10.15 г. 1

Най-голямото холивудско студио Warner Bros. отбелязва лоши резултати в боксофиса, но същевременно бележи големи успехи в сферата на видео игрите, пише Wall Street Journal.

Възраждането на приказката за Питър Пан в лентата „Пан“ донесе 15,5 млн. долара на компанията този уикенд. Но той отведе Warner Bros там, където я отведоха и другите високобюджетни продукции на компанията през тази година – на червена територия.

В този смисъл „Пан“, създаден за 150 млн. долара, се нареди до другите високобюджетни продукции на Warner Bros., включително “Мъжът от U.N.C.L.E.” и „Пътят на Юпитер“, както и до по-малките продукции като „Антураж“ и екшънът „Среднощно преследване“, които не бяха достатъчно успешни.

Двете изключения са изненадващият януарски блокбъстър „Американски снайперист“ и добре представилият се филм за природно бедствие „Сан Андреас“.

Въпреки че пуска на пазара повече филми от останалите пет големи холивудски студиа, Warner се класира трета в световния боксофис към момента, като от началото на годината досега е събрала 3,2 млрд. долара приходи. Но компанията може да слезе на четвърто място преди края на 2015 г.

Студиото, което е собственост на Time Warner, отдавна инвестира много повече от конкурентите си в създаването и рекламирането на филми, стремейки се към най-високи резултати. А от 2006 г. насам то не е завършвало година под второ място в боксофиса.

Въпреки че 92-годишната компания губи в сферата на киното, 11-годишното ѝ подразделение за видео игри надвива компании като Electronic Arts и Activision Blizzard. Студиото на Warner Bros. - Interactive Entertainment, се класира на първа позиция по продажби на видео игри, а пазарният му дял на вътрешния пазар (в САЩ) достигна малко над 20% през август, сочат данни на NPD Group.

Други холивудски студиа също пробват силите си в бизнеса с видео игри, но нито едно от тях не успява като Warner. След като през последните няколко години се класира на 6-то и 7-мо място, студиото успя да се изкачи до върха, благодарение на хитови заглавия като „Batman: Arkham Knight” и „Mortal Kombat X", всяко от които е продало по повече от 5 млн. бройки в целия свят.

Warner Interactive инвестира много с надеждата да създаде доминиращ на пазара франчайз. Тя похарчи стотици милиони долари за придобиването на студиа за създаване на игри, които стоят зад заглавия като „Arkham Knight” - третата игра от успешния франчайз за Батман, „Mortal Kombat” и Lego игрите, които превръщат популярни филми като „Хари Потър“, „Отмъстителите“ и „Междузвездни войни“ в близки до децата интерактивни светове.

„Наистина усещаме, че тази година е кулминацията на голяма част от инвестициите, които правим от десетилетие“, коментира Дейвид Хадад, който управлява бизнеса на Warner с видео игри.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 23:57 | 13.09.22 г.
fallback