fallback

Луксозните марки предприемат мерки за връщането на богатите обратно в Париж

Терористичните атаки и грабежите на известни личности намалиха посещенията на заможните чужденци

15:04 | 08.12.16 г.

Терористичните атаки и ограбването на Ким Кардашиян нанесоха удар върху репутацията на Париж, което накара Chanel, Cartier и други луксозни марки да търсят начини да убеждават купувачите, че градът остава ключово място за продажбата на висок клас продукти, пише Bloomberg.

Местната асоциация на производителите на луксозни стоки Comite Colbert миналата седмица организира първата си екскурзия с напълно поети разходи за 100 богаташи, които обичат да пазаруват, докато Chanel избра да представи в Париж своята нова колекция. Ходовете са подкрепени от кампания на стойност 43 млн. евро, организирана от правителството, за привличане обратно на туристите с мерки, които да се харесат на онези, които обичат да пазаруват. В това число влиза поставянето на камери за наблюдение.

Франция е четвъртият по големина пазар на луксозни стоки в света, а само Париж генерира над 10 млрд. евро приходи според консултантската компания Bain & Co. Страната е особено повлияна от промените в туризма, тъй като чуждестранните посетители ще донесат около 60-65% от продажбите на луксозни стоки през тази година, прогнозира Bain & Co.

Разходите на туристите във Франция са се свили с 20% от началото на годината до октомври, сочат данни на Global Blue. Производителят на луксозни чанти Hermes отчита спад на приходите във Франция от 0,9% за последното си тримесечие.

Асоциацията Comite Colbert е обединила сили с Air France за избирането на участниците от различни страни, като САЩ, Япония, Китай и Нигерия, за своята инициатива, която до голяма степен е държана в тайна от съображения за сигурност. Отвъд ограбването на Ким Кардашиян, Париж се превърна в сцена за други големи кражби, жертва на които станаха богаташи, включително представителка на саудитското кралско семейство и боливудската актриса Малика Шерават.

На тридневното събитие на Comite Colbert министърът на външните работи Жан-Марк Еро беше домакин на официална вечеря за необявени официално гости, които присъстваха на семинари, организирани от 48 марки. Dior например предложи посещение на ателиетата ѝ за висша мода, в комбинация с дегустация на десерти, направени от прочут сладкар.

"Това са хора, които имат достъп до всичко, така че трябва да ги изненадаме“, посочват от организацията. „Целта ни е да им докажем, че Париж е единственото място, на което могат да изживеят всички тези изключителни неща“.

Култовият за града хотел Ritz отвори врати отново миналото лято след четиригодишно реновиране, точно когато част от конкурентите му затвориха цели етажи в отговор на спада в туризма. Нощувките в Париж са се свили с 12,7% по време на пиковия сезон между май и септември, сочат последни данни на френския статистически институт Insee. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 00:50 | 12.09.22 г.
fallback