Терористичните атаки и ограбването на Ким Кардашиян нанесоха удар върху репутацията на Париж, което накара Chanel, Cartier и други луксозни марки да търсят начини да убеждават купувачите, че градът остава ключово място за продажбата на висок клас продукти, пише Bloomberg.
Местната асоциация на производителите на луксозни стоки Comite Colbert миналата седмица организира първата си екскурзия с напълно поети разходи за 100 богаташи, които обичат да пазаруват, докато Chanel избра да представи в Париж своята нова колекция. Ходовете са подкрепени от кампания на стойност 43 млн. евро, организирана от правителството, за привличане обратно на туристите с мерки, които да се харесат на онези, които обичат да пазаруват. В това число влиза поставянето на камери за наблюдение.
Франция е четвъртият по големина пазар на луксозни стоки в света, а само Париж генерира над 10 млрд. евро приходи според консултантската компания Bain & Co. Страната е особено повлияна от промените в туризма, тъй като чуждестранните посетители ще донесат около 60-65% от продажбите на луксозни стоки през тази година, прогнозира Bain & Co.
Разходите на туристите във Франция са се свили с 20% от началото на годината до октомври, сочат данни на Global Blue. Производителят на луксозни чанти Hermes отчита спад на приходите във Франция от 0,9% за последното си тримесечие.
Асоциацията Comite Colbert е обединила сили с Air France за избирането на участниците от различни страни, като САЩ, Япония, Китай и Нигерия, за своята инициатива, която до голяма степен е държана в тайна от съображения за сигурност. Отвъд ограбването на Ким Кардашиян, Париж се превърна в сцена за други големи кражби, жертва на които станаха богаташи, включително представителка на саудитското кралско семейство и боливудската актриса Малика Шерават.
На тридневното събитие на Comite Colbert министърът на външните работи Жан-Марк Еро беше домакин на официална вечеря за необявени официално гости, които присъстваха на семинари, организирани от 48 марки. Dior например предложи посещение на ателиетата ѝ за висша мода, в комбинация с дегустация на десерти, направени от прочут сладкар.
"Това са хора, които имат достъп до всичко, така че трябва да ги изненадаме“, посочват от организацията. „Целта ни е да им докажем, че Париж е единственото място, на което могат да изживеят всички тези изключителни неща“.
Култовият за града хотел Ritz отвори врати отново миналото лято след четиригодишно реновиране, точно когато част от конкурентите му затвориха цели етажи в отговор на спада в туризма. Нощувките в Париж са се свили с 12,7% по време на пиковия сезон между май и септември, сочат последни данни на френския статистически институт Insee.


Тъжна вест! Почина поетесата Ружа Велчева
Елхите във Варна вървят от 30 до 300 лева
Във Варна ще се проведе последното за годината събитие за събиране на стотинки
Почина един от най-популярните японски актьори
Радев отличи огнеборци и доброволци, участвали в овладяването на пожари през лятото
ЕС търси Меркосур, за да се конкурира със САЩ и Китай, но предлага малко
Турската лира остава стабилна, а икономисти очакват ново понижение на лихвите
Юанът става все по-използван при паричните преводи
Noventiq ускорява AI трансформацията в бизнеса с Microsoft Copilot и нова експертна специализация
Еврозоната бележи по-силен ръст от очакваното благодарение на вътрешното търсене
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Audi готви още една изненада
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Уран във водата на Харманли, жителите ще разчитат на водоноски
Мъж е в болница след побой от 73-годишен в Казанлък