fallback

H&M обеща по-голяма прозрачност на инвеститорите си

Компанията е под все по-голям натиск заради спада на цената на акциите ѝ и неизвестните около електронната й търговия

15:30 | 02.10.17 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Hennes & Mauritz обеща да предостави по-голяма яснота за своите операции в отговор на призивите на инвеститорите за повече прозрачност на нейния онлайн бизнес, пише Financial Times.

Шведският моден търговец ще проведе първата си среща на своите мениджъри и инвеститори през февруари, след като се оказа под натиск от спада на цената на акциите си от спада на рентабилността.

Втората по големина верига за търговия на дребно с модни стоки няма да успее да изпълни финансовата си цел за втора година през 2017 г.

“Особено сега, когато не постигаме целите си и цената на акциите ни пада, е добър момент да обясним на акционерите как виждаме бизнеса си. Сега имаме отговорността да бъдем малко по-прозрачни“, коментира Карл-Йохан Першон, главният изпълнителен директор на H&M. Неговата фамилия контролира близо две трети от гласовете в компанията. Традиционно тя не се е опитвала да се ангажира напълно с акционерите, не е пътувала, за да се среща с тях често, а вместо това ги е приканвала да идват при нея в Стокхолм.

„H&M не е била напълно прозрачна в информацията си до акционерите. Има няколко примера за това, а най-очевидният е тяхното нежелание да кажат на пазара за това как се развива електронната им търговия като цяло и на различните пазари, и какви са маржовете в тази част на компанията“, коментира Йоаким Олсън, главният изпълнителен директор на Шведската асоциация на акционерите.

Миналата седмица Першон посочи, че H&M е засегната от по-малките посещения на физическите магазини и насочването на клиентите към онлайн пазаруването.

Онлайн търговци като Zalando и Asos са изключително сериозни конкуренти, твърдят представители на H&M.

Миналата седмица H&M разкри малко допълнителна информация за своите операции в сферата на електронната търговия, когато обяви, че очаква приходите ѝ от онлайн дейности да се увеличат с повече от 25% тази година. В някои страни, които H&M не обяви, те вече представляват около 25-30% от общите продажби, посочва фирмата.

„Фактът, че H&M дава много оскъдна информация за развитието на електронната си търговия, създава подозрение за това колко е зле всъщност. Ръст от 25% не е впечатляващ и не казва нищо, докато H&M не разкрива общите обеми на продажбите“, коментира Олсън.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 10:52 | 13.09.22 г.
fallback