Hennes & Mauritz обеща да предостави по-голяма яснота за своите операции в отговор на призивите на инвеститорите за повече прозрачност на нейния онлайн бизнес, пише Financial Times.
Шведският моден търговец ще проведе първата си среща на своите мениджъри и инвеститори през февруари, след като се оказа под натиск от спада на цената на акциите си от спада на рентабилността.
Втората по големина верига за търговия на дребно с модни стоки няма да успее да изпълни финансовата си цел за втора година през 2017 г.
“Особено сега, когато не постигаме целите си и цената на акциите ни пада, е добър момент да обясним на акционерите как виждаме бизнеса си. Сега имаме отговорността да бъдем малко по-прозрачни“, коментира Карл-Йохан Першон, главният изпълнителен директор на H&M. Неговата фамилия контролира близо две трети от гласовете в компанията. Традиционно тя не се е опитвала да се ангажира напълно с акционерите, не е пътувала, за да се среща с тях често, а вместо това ги е приканвала да идват при нея в Стокхолм.
„H&M не е била напълно прозрачна в информацията си до акционерите. Има няколко примера за това, а най-очевидният е тяхното нежелание да кажат на пазара за това как се развива електронната им търговия като цяло и на различните пазари, и какви са маржовете в тази част на компанията“, коментира Йоаким Олсън, главният изпълнителен директор на Шведската асоциация на акционерите.
Миналата седмица Першон посочи, че H&M е засегната от по-малките посещения на физическите магазини и насочването на клиентите към онлайн пазаруването.
Онлайн търговци като Zalando и Asos са изключително сериозни конкуренти, твърдят представители на H&M.
Миналата седмица H&M разкри малко допълнителна информация за своите операции в сферата на електронната търговия, когато обяви, че очаква приходите ѝ от онлайн дейности да се увеличат с повече от 25% тази година. В някои страни, които H&M не обяви, те вече представляват около 25-30% от общите продажби, посочва фирмата.
„Фактът, че H&M дава много оскъдна информация за развитието на електронната си търговия, създава подозрение за това колко е зле всъщност. Ръст от 25% не е впечатляващ и не казва нищо, докато H&M не разкрива общите обеми на продажбите“, коментира Олсън.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?