Hennes & Mauritz обеща да предостави по-голяма яснота за своите операции в отговор на призивите на инвеститорите за повече прозрачност на нейния онлайн бизнес, пише Financial Times.
Шведският моден търговец ще проведе първата си среща на своите мениджъри и инвеститори през февруари, след като се оказа под натиск от спада на цената на акциите си от спада на рентабилността.
Втората по големина верига за търговия на дребно с модни стоки няма да успее да изпълни финансовата си цел за втора година през 2017 г.
“Особено сега, когато не постигаме целите си и цената на акциите ни пада, е добър момент да обясним на акционерите как виждаме бизнеса си. Сега имаме отговорността да бъдем малко по-прозрачни“, коментира Карл-Йохан Першон, главният изпълнителен директор на H&M. Неговата фамилия контролира близо две трети от гласовете в компанията. Традиционно тя не се е опитвала да се ангажира напълно с акционерите, не е пътувала, за да се среща с тях често, а вместо това ги е приканвала да идват при нея в Стокхолм.
„H&M не е била напълно прозрачна в информацията си до акционерите. Има няколко примера за това, а най-очевидният е тяхното нежелание да кажат на пазара за това как се развива електронната им търговия като цяло и на различните пазари, и какви са маржовете в тази част на компанията“, коментира Йоаким Олсън, главният изпълнителен директор на Шведската асоциация на акционерите.
Миналата седмица Першон посочи, че H&M е засегната от по-малките посещения на физическите магазини и насочването на клиентите към онлайн пазаруването.
Онлайн търговци като Zalando и Asos са изключително сериозни конкуренти, твърдят представители на H&M.
Миналата седмица H&M разкри малко допълнителна информация за своите операции в сферата на електронната търговия, когато обяви, че очаква приходите ѝ от онлайн дейности да се увеличат с повече от 25% тази година. В някои страни, които H&M не обяви, те вече представляват около 25-30% от общите продажби, посочва фирмата.
„Фактът, че H&M дава много оскъдна информация за развитието на електронната си търговия, създава подозрение за това колко е зле всъщност. Ръст от 25% не е впечатляващ и не казва нищо, докато H&M не разкрива общите обеми на продажбите“, коментира Олсън.


Съдът на ЕС опровергава информация за допусната жалба срещу влизането ни в Еврозоната
Ограничават движението на автомобили във Варна през почивните дни заради два мача
Фратрия завърши годината с победа
Връчиха наградите „Доброволец на годината“ във Варна
19-годишен шофьор кара с 300 км/ч в София (ВИДЕО)
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
EV стигат точка на необратимост през 2026, Европа и Китай ще се интегрират
САЩ: Европа рискува да бъде заличена, ако не се промени
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Кийт Ърбан съжалява за развода си с Никол Кидман – чувства, че е сгрешил
Излезе на бял свят бижуто с форма на яйце на Фаберже, глътнато от крадец
Удареният от Украйна кораб KAIROS е заседнал край Ахтопол
Сиярто: Въпреки отричанията, в Украйна се извършва принудителна военна служба
Европрокуратурата разследва измама за 13 млн. евро у нас, извършени са над 80 обиска