fallback

Инфлуенсърите се превръщат в заплаха за листванията

Предстоящото IPO на американската компания Casper е пример за това

12:32 | 25.01.20 г.

Casper подчертава нарастващата власт на инфлуенсърите в социалните мрежи, които могат да помогнат на бизнеса на марките, но могат и да му изиграят лоша шега. Компанията посочва, че собствените ѝ онлайн адвокати са един от рисковите фактори пред първичното ѝ публично предлагане, пише Financial Times.

Американската компания за матраци, която беше създадена през 2014 г., се превърна в интернет сензация, когато Кайли Дженър, която има над 150 млн. последователи в Instagram, показа снимки на продуктите ѝ.

Когато в петък подаде проспект за IPO, Casper предупреди инвеститорите, че не може да контролира бъдещите послания от такива инфлуенсъри, което може да изложи парите им на риск.

"Използването на социални мрежи и инфлуенсъри може материално и неблагоприятно да засегне нашата репутация“, посочва Casper в документите за първичното си публично предлагане. "Инфлуенсърите, с които поддържаме отношения, могат да се ангажират с поведение или да използват платформите си, за да комуникират директно с нашите клиенти по начин, който да засегне негативно нашия бранд, и може да ни повлияе“, допълва компанията.

Инфлуенс маркетингът се разрасна до бизнес за 8 млрд. долара, в рамките на който известни личности, експерти и хора с множество последователи в социалните мрежи печелят хиляди долари от рекламирането на продукти. За стартъпи като Casper инфлуенсърите предлагат възможност за директно достигане до клиентите на сравнително ниска цена. Съществува опасност инфлуенсърите, асоциирани с даден бранд, да загубят ентусиазъм към продукта. Инфлуенсърите в социалните мрежи се превръщат в правен риск пред компаниите, тъй като регулаторите във Великобритания и САЩ призовават да посочват по-ясно връзките си с марките. Casper твърди, че инфлуенсърите могат да се превърнат във фактор за „регулаторни разследвания, групови дела, подвеждане под отговорност, глоби и други наказания“, което може да повлияе на финансовото състояние на компанията.

Модният онлайн бранд Revolve, който миналата година набра 212 млн. долара в рамките на IPO, което го оцени на 1,3 млрд. долара, също вписа инфлуенсърите от маркетинговата си стратегия като риск в документите за първичното публично предлагане.

Листването на Casper ще бъде внимателно наблюдавано на Wall Street, защото ще е един от първите тестове за инвеститорския апетит за непечеливши бизнеси за потребителски стоки, подкрепени с рисков капитал, след лошото представяне на фирми като Peloton, SmileDirectClub и WeWork миналата година.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 01:26 | 12.09.22 г.
fallback