Casper подчертава нарастващата власт на инфлуенсърите в социалните мрежи, които могат да помогнат на бизнеса на марките, но могат и да му изиграят лоша шега. Компанията посочва, че собствените ѝ онлайн адвокати са един от рисковите фактори пред първичното ѝ публично предлагане, пише Financial Times.
Американската компания за матраци, която беше създадена през 2014 г., се превърна в интернет сензация, когато Кайли Дженър, която има над 150 млн. последователи в Instagram, показа снимки на продуктите ѝ.
Когато в петък подаде проспект за IPO, Casper предупреди инвеститорите, че не може да контролира бъдещите послания от такива инфлуенсъри, което може да изложи парите им на риск.
"Използването на социални мрежи и инфлуенсъри може материално и неблагоприятно да засегне нашата репутация“, посочва Casper в документите за първичното си публично предлагане.
"Инфлуенсърите, с които поддържаме отношения, могат да се ангажират с поведение или да използват платформите си, за да комуникират директно с нашите клиенти по начин, който да засегне негативно нашия бранд, и може да ни повлияе“, допълва компанията.
Инфлуенс маркетингът се разрасна до бизнес за 8 млрд. долара, в рамките на който известни личности, експерти и хора с множество последователи в социалните мрежи печелят хиляди долари от рекламирането на продукти.
За стартъпи като Casper инфлуенсърите предлагат възможност за директно достигане до клиентите на сравнително ниска цена. Съществува опасност инфлуенсърите, асоциирани с даден бранд, да загубят ентусиазъм към продукта.
Инфлуенсърите в социалните мрежи се превръщат в правен риск пред компаниите, тъй като регулаторите във Великобритания и САЩ призовават да посочват по-ясно връзките си с марките.
Casper твърди, че инфлуенсърите могат да се превърнат във фактор за „регулаторни разследвания, групови дела, подвеждане под отговорност, глоби и други наказания“, което може да повлияе на финансовото състояние на компанията.
Модният онлайн бранд Revolve, който миналата година набра 212 млн. долара в рамките на IPO, което го оцени на 1,3 млрд. долара, също вписа инфлуенсърите от маркетинговата си стратегия като риск в документите за първичното публично предлагане.
Листването на Casper ще бъде внимателно наблюдавано на Wall Street, защото ще е един от първите тестове за инвеститорския апетит за непечеливши бизнеси за потребителски стоки, подкрепени с рисков капитал, след лошото представяне на фирми като Peloton, SmileDirectClub и WeWork миналата година.


Един район във Варна остава без вода днес
Без ток във Варна на 5 декември 2025
Мачовете по ТВ днес (5 декември)
Виц на деня - 5 декември
Днес отбелязваме Международния ден на доброволеца
Коалицията на Мерц е на ръба при решаващо гласуване за пенсионната реформа
Warner Bros. започва преговори за сключване на ексклузивна сделка с Netflix
Моди разстила червен килим за Путин, въпреки натиска от САЩ
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
ГДБОП и ДАНС разбиха група за ДДС измами, завлекли хазната с милиони
Синдикат в МВР: Трудно можем да приемем, че животът на полицай е оценен на гаранция от 5 000 лв.
Легендарната чалготека "Син Сити" става зала за изкуства
Първата дама на САЩ запали светлините на коледното дърво край Белия дом
Подписахме екшън план за три нови моста над Дунав