Casper подчертава нарастващата власт на инфлуенсърите в социалните мрежи, които могат да помогнат на бизнеса на марките, но могат и да му изиграят лоша шега. Компанията посочва, че собствените ѝ онлайн адвокати са един от рисковите фактори пред първичното ѝ публично предлагане, пише Financial Times.
Американската компания за матраци, която беше създадена през 2014 г., се превърна в интернет сензация, когато Кайли Дженър, която има над 150 млн. последователи в Instagram, показа снимки на продуктите ѝ.
Когато в петък подаде проспект за IPO, Casper предупреди инвеститорите, че не може да контролира бъдещите послания от такива инфлуенсъри, което може да изложи парите им на риск.
"Използването на социални мрежи и инфлуенсъри може материално и неблагоприятно да засегне нашата репутация“, посочва Casper в документите за първичното си публично предлагане.
"Инфлуенсърите, с които поддържаме отношения, могат да се ангажират с поведение или да използват платформите си, за да комуникират директно с нашите клиенти по начин, който да засегне негативно нашия бранд, и може да ни повлияе“, допълва компанията.
Инфлуенс маркетингът се разрасна до бизнес за 8 млрд. долара, в рамките на който известни личности, експерти и хора с множество последователи в социалните мрежи печелят хиляди долари от рекламирането на продукти.
За стартъпи като Casper инфлуенсърите предлагат възможност за директно достигане до клиентите на сравнително ниска цена. Съществува опасност инфлуенсърите, асоциирани с даден бранд, да загубят ентусиазъм към продукта.
Инфлуенсърите в социалните мрежи се превръщат в правен риск пред компаниите, тъй като регулаторите във Великобритания и САЩ призовават да посочват по-ясно връзките си с марките.
Casper твърди, че инфлуенсърите могат да се превърнат във фактор за „регулаторни разследвания, групови дела, подвеждане под отговорност, глоби и други наказания“, което може да повлияе на финансовото състояние на компанията.
Модният онлайн бранд Revolve, който миналата година набра 212 млн. долара в рамките на IPO, което го оцени на 1,3 млрд. долара, също вписа инфлуенсърите от маркетинговата си стратегия като риск в документите за първичното публично предлагане.
Листването на Casper ще бъде внимателно наблюдавано на Wall Street, защото ще е един от първите тестове за инвеститорския апетит за непечеливши бизнеси за потребителски стоки, подкрепени с рисков капитал, след лошото представяне на фирми като Peloton, SmileDirectClub и WeWork миналата година.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Парвулеску за целите на срещата Путин-Моди
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Панета: Трябва да се види подготовката за операцията на 2 септември
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Южна Корея започва първата си програма за ракети „въздух-въздух“
Любимата TikTok звезда на Италия: 84-годишна баба призовава инфлуенсърите да работят
Вдовецът на Тина Търнър си има нова приятелка, влюбен е в 60-годишна американка
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?