fallback

Консолидираните продажби на Еврохолд растат с 21% през второто тримесечие

За полугодието приходите от продажби на холдинга се повишават с 13%, но нетната загуба се увеличава със 17% на годишна база

10:27 | 03.09.10 г.
Автор - снимка
Създател

Приходите от продажби на Еврохолд България АД през второто тримесечие на 2010 нарастват с 21% на годишна база до 97,1 млн. лв., показва консолидираният отчет на дружеството, публикуван чрез Бюлетин Investor.bg.

За тримесечието дружеството отчита нетна загуба в размер на 301 хил. лв. при печалба от 980 хил. лв. през същия период на миналата година.

През първото тримесечие на 2010 продажбите на Еврохолд се повишиха с 5,9% на годишна база до 91 млн. лв., и бе отчетена загуба от 4,4 млн. лв. при отрицателен финансов резултат от 5 млн. лв. година по-рано.

За полугодието приходите от продажби се покачват с 13% на годишна база до 193,5 млн. лв., но нетната загуба расте със 17% до 4,7 млн. лв.

Дейността на Еврохолд България АД от началото на 2010 г. основно е насочена към интегрирането на трите основни бизнес направления в структурата на холдинга - продажба на автомобили, лизинг и застраховане, съответно чрез трите подхолдинга - Авто Юнион Груп, Евролийз Груп и Евроинс Иншурънс Груп.

Към края на месец юни процесът по интегриране приключи напълно като са налице и първите положителни резултати, се казва в междинния доклад за дейността на Еврохолд.

През първата половина на 2010 година Евроинс Иншурънс Груп (ЕИГ) реализира приходи от застрахователни премии в размер на 126 милиона лева спрямо 123 милиона лева за същия прериод на предходната година. Ръстът в размер на 2% се дължи основно на дейността на дружеството в Румъния.

За първата половина на 2010 година ЕИГ реализира консолидирана загуба в размер на 0,6 милиона лева спрямо загуба от 3,4 милиона за същия период на 2009 година. Намалението на загубата спрямо предходния период е над 5 пъти и се дължи основно на значителното подобрение на техническата печалба на компаниите от групата.

В резултат на по-малкия спад в продажбите си спрямо пазара, Авто Юнион Груп успява да забави темпа на генерираната загуба за годината. Към края на първо тримесечие тя е 2,3 милиона лева, а към края на второто тримесечие на 2010 само 3 милиона, което е намаление над 3 пъти на тримесечна база.

По-добрите резултати са следствие на по-високата брутна печалба на групата – 28,1% средно спрямо 27,3% през първо тримесечие, постигната с предлагането на комплексни продукти в партньорство с други фирми от групата на Еврохолд България - ЗД Евроинс и Евролийз Ауто.

През последната година вземанията по лизингови договори на Евролийз Ауто България намаляват с 10%, вследствие на намалените обеми в продажбите на нови автомобили. През последните 3 месеца Евролийз Ауто България продължи да усвоява активно новите кредити, които договори в началото на годината. За първи път през последните 12 месеца компанията отчете ръст на портфейла на месечна база, в резултат на по-високия коефициент на проникване в дилърите от групата на Авто Юнион.

Евролийз Ауто отчита 10% пазарен дял от новогенерирания бизнес при лизинговане на леки автомобили и заема място сред трите най-активни компании в този сегмент през първата половина на 2010 година. Печалбата на компанията намалява с приблизително 50% заради отчетения спад на обема новогенериран бизнес и по-тесния лихвен спред при отпускане на новите договори за лизинг.

Друго дъщерно дружество на Еврохолд - Етропал, запазва приходите от продажби през второто тримесечие на 2010 на годишна база.

Акциите на Еврохолд се повишават с 4,3% в днешната търговия на БФБ до 0,91 лв. за брой, което представлява спад от 36% от началото на годината и понижение от 31% за последните 12 месеца. Пазарната капитализация на компанията е в размер на 56,7 млн. лв.

Свързани компании:

Астерион България АД -облигации(8AVA)

Евролийз Ауто АД - облигации(9K2A)

Еврохолд България АД(EUBG)

ЗД Евроинс АД(5IC)

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 19:52 | 10.09.22 г.
fallback