fallback

Moody's очаква шести пореден спад на търсенето на коли в Западна Европа

Рейтинговата агенция начерта мрачни перспективи пред част от големите производители на Стария континент

14:38 | 04.09.13 г.

Moody's Investors Service Inc очаква търсенето на коли в Западна Европа да отбележи шестата си поредна година на спад - с 5% до 12,48 млн. броя автомобили, според публикуван в сряда доклад на рейтинговата агенция. Четири от най-големите автомобилни компании в Европа, в това число Fiat SpA и PSA Peugeot-Citroеn SA, пък ще отчетат общи загуби от около 5 млрд. евро, пише The Wall Street Journal.

Според изследването на перспективите пред световната автомобилна индустрия Fiat и Renault SA вече няма да могат да разчитат в значителна степен на развиващите се пазари Бразилия и Русия, за да компенсират загубите си, тъй като търсенето там също губи инерция.

Въпреки че докладът предвижда възраждане на продажбите в Европа през 2014 г. - с 3% до 12,845 млн. броя, изследването не отдава твърде голямо значение на отскока заради продъжаващата икономическа криза в страни като Италия и Испания.

"Не виждаме никакви индикации за устойчивост на възходящата тенденция в търсенето от 2014 г. нататък", заяви пред журналисти анализаторът Фалк Фрей след публикуването на доклада в сряда.

По думите на Фрей Fiat и Peugeot-Citroеn са двете компании, изложени на най-голям риск с оглед на ситуацията в Европа. "Въпросът е какво ще се случи с тези компании, и колко дълго те могат да издържат с наличната си ликвидност", отбеляза експертът.

Рейтингите, които Moody's определи за италианския и френския производители, са съответно Ba3 и B1.

Според доклада на рейтинговата агенция германските автомобилни компании ще продължат да усещат напрежение в Европа. Въпреки това представянето им на други пазари, особено Китай, ще им позволи да издържат на натиска и да се представят по-добре от конкурентите си.

Силното представяне на китайския пазар през първата половина на годината даде възможността на Moody's да повиши прогнозата си за глобален ръст на продажбите до 3,2% за 2013 г. и 4,8% за 2014 г.

"Търсенето на автомобили в Китай остава ключов фактор за глобалното увеличение на продажбите", посочват от рейтинговата агенция, добавяйки все пак очакванията си за относително стабилна перспектива пред глобалната автоиндустрия за следващите 12 до 18 месеца.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 22:58 | 12.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още