fallback

Автомобилният пазар в България отбеляза лек спад през февруари

Продажбите на коли в Европа обаче вървят нагоре

10:21 | 17.03.15 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

След като отбеляза ръст през първия месец на годината, автомобилният пазар в България приключи февруари с 1481 продажби, което представлява отстъпление от 2,7% спрямо същия месец на миналата година, става ясно от статистиката на Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA).  Благодарение на увеличеното търсене на нови коли през януари за първите два месеца на годината продажбите на нови автомобили у нас са с 0,6% по-високи спрямо същия период на миналата година. Общият брой регистрирани нови автомобили през януари и февруари 2015 г. година е 2900. Ситуацията в държавите от ЕС е по-различна, като пазарът регистрира увеличение както през февруари, така и общо през първите два месеца на годината. Регистрираните нови коли през февруари са 924 440, или увеличение със 7,3 на сто спрямо същия месец на миналата година. Сходен е и ръстът в продажбите за първите два месеца - 7% до 1 923 484 нови коли. Всички основни пазари на континента приключват месеца с подобрени резултати. На най-големия европейски пазар Германия са продадени 223 254 нови коли (ръст от 6,6%). Във Франция резултатът е 147 584 продажби (ръст от 4,5%), в Италия - 134 697 (ръст от 13,2%), в Испания - 86 717 (ръст от 26,1%), във Великобритания - 76 958 (ръст от 12%). С най-голям ръст през месеца може да се похвали пазарът на Португалия. Реализираните там продажби са 14 299, или увеличение с цели 35,6% спрямо февруари 2014. На обратния полюс е пазарът на Австрия, където през месеца е отбелязан спад от 25,2 на сто до 20 641 продажби. Още втомобилни новини четете в Automedia.bg

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 01:11 | 13.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още