Американският автомобилостроител General Motors се е съгласил да плати глоба от 900 млн. долара, за да спре наказателно преследване за закъснения при изтеглянето на автомобили заради механичен дефект, за който компанията е знаела, предаде Bloomberg.
Дъщерната на германския Opel компания се е договорила с властите в САЩ да постигне уреждане на наказателното дело.
От миналата година са изтеглени 2,6 млн. коли - близо десет години след появата на проблема. При засегнатите коли е имало опасност ключът незабелязано да се изплъзне в позиция за изключване. Проблемите със запалителната система може да доведат до спиране на двигателя по време на шофиране, което да причини повреда в спирачната система или деактивиране на устройствата за безопасност.
През декември 2014 г. GM призна за 40 смъртни случая, свързани с дефекта, след като по-рано признаваше само за 13 случая. Създаденият специално за плащане на обезщетения фонд признава по-късно, че поне 97 човека са загинали заради дефекта на колите. Сега се оказва обаче, че с проблемите със запалването са свързани 124 смъртни случая.
В обявеното в четвъртък споразумение най-големият производител на автомобили в САЩ признава, че не е съобщил за дефектите публично и така е подвел регулатори и клиенти относно безопасността на засегнатите превозни средства. Това става видно от документите, подадени в съда в Ню Йорк.
GM се е съгласила и на частично споразумение по гражданско производство. Всичко това ще причини финансово натоварване в размер на 575 млн. долара за текущото тримесечие.
Споразумението гарантира, че прокуратурата няма да повдига обвинения поне в продължение на три години. Компанията пък трябва да приеме независим надзорник, който да наблюдава практиките за сигурност. Съдът обаче все пак трябва да одобри извънсъдебното споразумение.
Глобата за GM е по-ниска от сумата от 1,2 млрд. долара, платена от Toyota през 2014 година заради проблем с педала на газта.
През май 2014 г. заради закъснелите сервизни акции GM се съгласи да плати парична глоба в размер на 35 млн. долара на Националната администрация по безопасност на транспорта на САЩ (National Highway Traffic Safety Administration). Мащабните сервизни акции ще костват на компанията най-малко 1,2 млрд. долара, стана ясно от изявление на главния изпълнителен директор Мери Бара тогава. Още 1,8 млрд. долара са били заделени през 2014 г. за компенсация на пострадалите, а нови 1,2 млрд. долара ще бъдат платени през 2015 г.


Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Почина Франк Гери, най-известният архитект на своето време
Последният ужас на Мерилин: Братът на Кенеди я души с възглавница в деня на смъртта ѝ
HR експерт: Бонусите са ключов инструмент за мотивация на служителите
Фермерският протест: Отново спряха движението през ГКПП "Кулата" на ТИР-ове
Мицкоски работи за "Сръбски свят", а не за независима РСМ