С нова енергична мярка политическите лидери в Китай възнамеряват да изтръгнат от стагнацията вътрешния автомобилен пазар. Комунистическото правителство на огромната страна прие всеобхватно данъчно облекчение за сектора.
Мярката има за цел да насърчи по-специално продажбите на по-малки превозни средства с ниски вредни емисии. ДДС при покупка на автомобили с двигател, чийто обем не е по-голям от 1,6 литра, ще бъде намален наполовина на фона на стагниращия автомобилен пазар. Китайски анализатори оценяват стойността на мярката на максимум 11 млрд. щатски долара.
За държавния бюджет това ще значи сериозни загуби. На въпросния сегмент в Народната република се падат повече от две трети от продаваните коли. Новите данъчни облекчения ще се прилагат от октомври и първоначално са ограничени до края на 2016-та година.
Новината предизвика добро настроение на пазара. Акциите на китайските производители се повишиха значително. В Шанхай, например, акциите на Great Wall Motor скочиха с над 8%. В Хонконг акциите на партньора на BMW – Brilliance, поскъпнаха със 7,5%. Дали европейските автомобилостроители ще може да се възползват от мярката, все още е неясно.
От 2009 г. насам Китай е най-големият автомобилен пазар на света. След края на деветдесетте години продажбите тръгнаха стремглаво нагоре. Народната република е огромен пазар както по отношение на броя на населението, така и от гледна точка на своето географско разпространение. Комунистическата партия в Пекин налива милиарди юани в продължение на десетилетия в развитието на инфраструктурата и залага преди всичко на изграждането на пътища.
Пазарните анализатори отдавна предупреждават, че китайският автомобилен пазар в крайна сметка ще стигне до края на бързата си фаза на растеж. Слабата икономика, а също така и летния срив на фондовата борса се отразяват все по-забележимо на китайската автомобилна индустрия. През май продажбите се увеличиха с едва 1,2%, а през април- с 3,7%. В периода преди това двуцифрените темпове на растеж не бяха рядкост. Продажбите на автомобили в Китай през август на годишна основа се понижиха за трета поредна година. Отделно от тоша Китайската асоциация на автомобилопроизводителите съобщи, че продажбите са спаднали до 17-месечен минимум през юли, като търсенето е засегнато и от "бягството" от Шанхайската фондова борса.
Въпреки слабите данни за лятото обаче през първото полугодие на годината все пак е отчетен ръст от 4,8 на сто до 10 млн. продадени автомобила. Така само за шест месеца в Китай са продадени повече автомобила, колкото VW, все още най-големият европейски автомобилен концерн, е продал през цялата 2014 г. на всички пазари.


Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Няма опасност за околната среда заради авариралият танкер край Ахтопол
Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
Меси донесе победата на Локо (Сф) над Ботев (Пд) в драматичен мач с пет гола
Задействаха BG-ALERT в Бургаско, две реки преляха
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Защо туристи посещават места на зверства?
Община Царево задейства системата BG Alert
Идеи за коледни подаръци под 50 лева
Зеленски: Русия падна ниско, атакува цивилни обекти в деня на Свети Николай
Новата стратегия за национална сигурност на Тръмп е насочена към Европа