fallback

Volkswagen продава по-малко коли от основната си марка

Най-сериозен спад концернът отчита на родния си германски пазар, преди всичко заради промяна на моделната гама на Golf

19:18 | 09.05.17 г.
Автор - снимка
Създател

Германският автомобилен производител Volkswagen е продал през април по-малко автомобили от основната си марка, отколкото преди година.

Глобалните доставки спадат с 1,8 на сто на годишна база до 468 хил. броя, обяви производителят. По-малко коли компанията е продала преди всичко в Европа, Северна Америка и Бразилия. Но сериозен спад – от 13 на сто, Volkswagen отчита на родния си германски пазар, става ясно от прессъобщението на концерна.

Причината за спада е планираната моделна смяна на семейството на Golf в Западна Европа, пояснява директорът по продажбите Юрген Щакман.

В Западна Европа спадът е от 9,9 на сто, докато в Централна и Източна Европа концернът е успял да привлече с 12,9 на сто повече клиенти, като са били доставени  21 400 автомобила. Преди всичко добре се е развивал и бизнесът в Русия, където концернът е доставил с 21,4 на сто повече коли. Силно търсене там е имало за новия джип Tiguan.

На важния китайски пазар ръстът е от 4,3 на сто. През април там са били продадени 226 хил. автомобила от едноименния бранд, предимно заради високото търсене на джипове. Доставките на новото семейство Tiguan с новия Tiguan L са нараснали с 42,5% до 25 900 автомобила. Teramont, новият SUV модел, също е пуснат успешно в продажба и вече е намерил 4200 нови собственици в първия си пълен месец на продажби.

В САЩ са били продадени 27 600 нови автомобила, което прави ръст от 1,6 на сто. Търсени там са били предимно Golf Estate (SportWagen) и Golf Alltrack.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 04:40 | 14.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още