Производителят на електрически автомобили Tesla Inc посочва, че преговаря с местното правителство в Шанхай за създаване на фабрика в региона и очаква да се споразумее с него за план до края на годината, предаде Ройтерс.
Китай налага 25% данък върху продажбите на внесени автомобили и не позволява на чуждестранните производители да създават изцяло притежавани от тях фабрики в страната - най-големият автомобилен производител в света. Това представлява сериозен проблем за Tesla, която иска да разшири присъствието си на растящия китайски пазар на електрически автомобили без да компрометира своята независимост или интелектуална собственост.
Китайското правителство реши да позволи на чуждестранните производители на автомобили да създадат изцяло свои фабрики в зони за свободна търговия, отчасти за да се насърчи по-голямото производство на електрически и хибридни автомобили. Пекин ги определя като "нови енергийни превозни средства" и иска така да постигне амбициозните квоти за продажби.
Tesla все пак ще трябва да плати 25% данък върху автомобилите, произведени в зона за свободна търговия, но може да понижи производствените си разходи.
"Tesla работи с общинското правителство в Шанхай, за да проучи възможността за създаване на производствено съоръжение в региона, което да обслужва китайския пазар. Както казахме по-рано, очакваме да определим по-ясни планове за производство в Китай до края на годината", казва говорител на Tesla в изявление, изпратено по електронната поща до Ройтерс. Компанията заяви още през юни, че води преговори с Шанхай.
Wall Street Journal съобщи, че производителят и правителството в Шанхай вече са сключили сделка за производство в зоната за свободна търговия на града. Шанхай е фактически автомобилната столица на Китай и значим пазар за луксозни автомобили от всякакъв вид.
Китайската интернет компания Tencent Holdings Ltd държи пет процента от Tesla и се счита за потенциален съюзник на компанията за навлизането на китайския пазар.
Не е ясно дали китайското правителство възнамерява да сключи сделка с компанията, която да съвпадне с посещението на президента на САЩ Доналд Тръмп през следващия месец.
Изпълнителният директор на Tesla Илон Мъск заяви по-рано, че в крайна сметка компанията му ще се нуждае от центрове за производство на автомобили и батерии в Европа и Азия.
Стартъпът се бори с производствени проблеми в единствения си завод във Фримонт, Калифорния. Той се опитва да ускори производството на новия си седан Model 3, но призна по-рано този месец, че производствените затруднения са свили производството през трето тримесечие до само 260 автомобила, което е доста по-малко от 1 500 коли, планирани преди това.


Бръшлянът масово убива дървета във варненските паркове
Мъск зове: Европейският съюз да бъде премахнат!
Благомир Коцев даде първо интервю след ареста (ВИДЕО)
Евакуираха с вертолет трима от бедстващите моряци край Ахтопол
Кубратската „Коледна топлина“ организира детско парти в клиника във Варна
Бъдещето на AI звучи като ехо от миналото на железниците в Дивия Запад
Три години и 1 млн. долара приходи по-късно българската Team-GPT вече е Juma
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
4 типа мъже, на които не може да вярвате
Даниел Митов: Нямам намерение да подавам оставка
SENSHI 29 пощаза 12 зрелищни битки и много адреналин
Най-актуалните модели обеци, които да носите тази зима
преди 8 години На хоризонта не знам как ще са но със сигурност влязоха в учебниците по история.Между другото подобни издънки при техни изработки се получават защото търсят евтино производство и се опитват ако е възможно да избегнат някои скъпи операции. И те трябваше да се поучат от челния китайски опит вместо сами да преоткриват вече открити неща. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години tesla май непрекъснато се доближава, но никога не достига баш целта си. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Тоест Тесла ги няма на хоризонта :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години А пък аз залагам на китайско-немското. Нещата много се промениха през последните 15 години и немците знаят, че ще са няколко пъти по-силни ако се кооперират с китайците. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Това не го пиша аз. Има си специалисти. Иначе с удоволствие бих се разходил до Калифорния, но Тесла са бита карта тъй или иначе. Залагам на немското :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Що не отидеш да го научиш и да им отвориш очите?Или работата ти е само да пишеш из форумите кое как няма да стане и защо никога няма да стане? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Мъск първо да се научи да заварява. После ще говорим има ли бъдеще или не :)Why is Tesla struggling with the Model 3?http://***.autonews.com/article/20171016/OEM01/171019743/-1 отговор Сигнализирай за неуместен коментар