Лондонските шофьори ще трябва да бръкнат по-дълбоко в джобовете си. От днес собствениците на по-стари коли трябва да плащат допълнително по 10 паунда на ден, ако искат да карат във вътрешността на града. Новата „Toxicity Charge“ (накратко T-Charge, в превод „Такса отрова“) важи за всички бензинови и дизелови автомобили, които не изпълняват нормата за емисии Euro 4.
Според местната власт новата такса ще засегне около 10 хил. шофьори. Според Sunday Telegraph те са дори 6 500, тъй като мнозина са си купили по-нов автомобил след обявяването на идеята за въвеждането на мярката през февруари.
Т. нар. T-Charge се събира допълнително към Congestion Charge от 11,50 паунда. Тя се плаща от няколко години от всички шофьори, ако искат в работни дни да шофират в града между 7 ч. и 18 ч. Всички регистрационни номера на автомобилите се регистрират чрез камери за наблюдение, така че който не плати таксата, получава напомняне от местната администрация, предава DPA.
Борбата срещу замърсяването на въздуха е един от приоритетите на кмета Садик Хан. „Шокиращо е, че живеем в един град, в който въздухът е толкова замърсен, че много деца израстват с проблеми с дишането", казва лейбъристът. 438 училища в британската столица се намират на пътища, където нормите за замърсяване на ЕС редовно се превишават. 9 000 лондончани умират преждевременно всяка година заради дългосрочните проблеми, породени от замърсения въздух.
От избирането си на поста през миналата година Хан стартира няколко инициативи. За по-старите таксита например има премия за бракуване в размер на до 5 хил. паунда. Всички двуетажни автобуси до 2019 г. трябва да са хибридни. Всички останали автобуси от градския транспорт трябва да имат водородно или електрическо задвижване до 2020 г.
Основният проблем обаче остават личните автомобили. Задръстванията по тесните улици стават все по-сериозни.
Лондончани изглежда приветстват по-строгата политика на Хан: според проучване на You-Gov 74% подкрепят новия T-Charge. Това обаче може да бъде свързано и с факта, че огромното мнозинство не е засегнато от новата такса. Критиците посочват, че данъчната тежест ще засегне особено по-бедните жители, които са склонни да карат по-стари автомобили.
Засега Хан избягва по-общи забрани. Вместо това той залага на това, че самото шофиране става по-скъпо, а с това – неатрактивно. Така например той проучва дали да не разшири т. нар. Congestion Charge Zone (зона със задръствания във вътрешността на града). Засега тя се простира от „Хайд Парк“ на Запад до Тауър Бридж на Изток. В бъдеще обаче може да стигне до вътрешния транспортен пръстен, а с това и до някои предградия.
Освен това кметът възнамерява да съкрати срока за въвеждане на зона с нулеви емисии от 2020 г. до 2019 г. В нея собствениците на дизелови коли, които изпълняват стандарта за изгорели газове Euro 6, и тези с бензинови коли, които изпълняват стандарта Euro 4, ще могат да се движат както досега, а всички останали ще плащат допълнителна такса.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
Суперхрани, които са бюджетни
Тайланд разреши алкохола от 14 до 17 часа