До 98% от автомобилите, които сега се движат по пътищата на Великобритания, ще бъдат забранени, гласят подготвяните от правителството на Тереза Мей законови промени. Властите в Лондон се придържат към декларираните преди година намерения да обявят всички двигатели с вътрешно горене извън закона от 2040 г. с няколко по-малки поетапни забрани преди това, съобщава The Financial Times.
Правителството смята също да преразгледа критериите, по които обявява един автомобил за "екологичен" и го освобождава от данъци. По новите критерии дори Toyota Prius, най-продаваният хибрид на Острова, ще изпадне от списъка на екологичните модели.
Точният текст на промените още се уточнява между различните ведомства. Според FT министърът на околната среда Майкъл Гоув и министърът на икономиката Грег Кларк подкрепят плановете. Единствено транспортният министър Крис Гейлинг имал някои резерви.
Когато преди година Мей обяви подготвяната забрана за "конвенционални автомобили", големият въпрос беше дали това ще обхване и хибридите. Подготвяното решение оставя вратичка само за някои плъг-ин хибриди, способни да изминават минимум 80 км само на електричество. Хибридите с по-малки батерии, както и онези, които не могат да се зареждат от електрическата мрежа като стандартния Prius, остават зад борда.
Не е ясно как тези промени ще се отразят на британската автомобилна индустрия, която е един от най-големите работодатели в страната. От началото на тази година продажбите на автомобили във Великобритания са спаднали с 8.8%, което вече принуди Jaguar Land Rover и Nissan да съкратят стотици работници. Производителите обвиняват за спада най-вече правителството, защото неяснотата около намеренията му притеснява клиентите и ги кара да отлагат покупката.
"Не можем да подкрепяме голи амбиции, които не отчитат нито как работи индустрията, нито как мислят клиентите, и които не са основани на никакви факти", коментира Майк Хоус, директор на браншовата организация на автомобилната промишленост на Острова.
"Нереалистичните цели и подвеждащите послания за забрани само ще подкопаят нашите усилия да осъществим това бъдеще. Те объркват потребителите, съсипват пазара и поставят под риск хиляди работни места".
Още подобни новини четете в сайта на Bloomberg TV Bulgaria.


SENSHI 29: Зрелищни нокаути, драматични обрати и силни български победи във Варна
Тийнейджърка скочи от блок в Пловдив
Танкерът "Кайрос" остава блокиран край Ахтопол трети ден
Отбелязваме 116 години от рождението на Никола Вапцаров
Букурещ избира кмет
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
САЩ: Гърция е ключов стълб в стратегията на Тръмп
Военните завзеха властта в Бенин
Келлог: Мирното споразумение за Украйна е много близо
Наталия Киселова: Улицата не може да замени парламентарната трибуна
Сръбският премиер: Няма да има недостиг, енергийната ситуация в Сърбия е под контрол


преди 7 години Токът не е проблем ток има и даже мрежата ще се балансира, защото болшинството коли ще се зареждат през ноща. Откъде толкова много ел. автомобили ще дойдат обаче не ме е ясно, освен ако производителите не се насочат главно към тях и то в най-скоро време... отговор Сигнализирай за неуместен коментар