fallback

Планира ли Ford излизане от европейския пазар?

"Извънредно недоволни сме от резултатите там", призна шефът Джим Хакет и обеща основно преструктуриране

12:10 | 30.07.18 г. 3
Автор - снимка
Създател

Главният изпълнителен директор на Ford Джим Хакет обяви пред The Financial Times, че компанията е "извънредно недоволна" от представянето си в Европа и Китай и че не е планирала "такъв род резултати". Изказването отново подхрани спекулациите, че американската корпорация може да последва примера на конкурента General Motors и да се откаже от бизнеса си на Стария континент.

Концернът от Диърборн преди седмица намали прогнозната си печалба за годината, оправдавайки се с щети между 500 и 600 милиона долара от наложените от Тръмп мита върху стоманата и алуминия, още 200 милиона от възникналите впоследствие мита, засягащи китайския бизнес, и освен това с голям пожар при един от поддоставчиците.

Коригираната прогноза е за доходност на акция между 1,30 и 1,50 долара вместо първоначално заложените 1,45 до 1,70 долара.

Освен това Ford предупреди инвеститорите, че ще прибегне към основно преструктуриране на бизнеса си, което ще струва внушителните 11 милиарда долара в рамките на три години. Според компанията това преструктуриране включва "промяна на бизнес моделите чрез прехвърляне на капитал към възможностите с висока възвръщаемост", както и чрез преразглеждане на стратегическите партньорства.

Лаконичното и лишено от детайли съобщение бе посрещнато остро от Wall Street и мнозина анализатори директно попитаха дали Хакет ще остане на поста си до края на годината. През 2017 той замени Марк Фийлдс, освободен тъкмо защото плановете му за преструктруриране на гиганта разгневиха акционерите.

Компанията е твърдо решена или да съживи слабо представящите се направления, или да се отърве от тях, обяви финансовият директор на Ford Боб Шенкс. "Ние плуваме във водата с тежести на краката, и то доста големи", заяви Шенкс, цитиран от The Financial Times. "Искаме да се освободим от тях, така че истинската мощ на тази компания да си проличи".

Все още обаче няма дори намеци за кои точно "тежести" става дума и дали това включва европейския бизнес на Ford. Шенкс каза само, че "очевидно европейският ни бизнес изисква основно преобразяване и префокусиране, особено при текущите вече ефекти от Brexit. Това преобразяване вече започва".

Кои са най-големите проблеми в Европа и каква е вероятността Ford да си тръгне от континента - четете в Automedia

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 05:15 | 13.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още