Някои автомобилни производители в Китай са обезпокоени от предложените от правителството ограничения за инвестиции в нови производствени мощности и начините, по които Пекин се опитва да ускори консолидацията на слабата автомобилна индустрия в страната чрез сливания и стратегическо сътрудничество, предава Ройтерс.
Националната комисия на Китай за развитие и реформи (NDRC), в стремежа си да се справи с нарастващия излишък при производството на автомобили, иска да ограничи начините, по които производителите могат да инвестират в нови производствени мощности за производство на традиционни бензинови автомобили, както и за електрическите автомобили, става ясно от проекторегулации.
За да могат да инвестират в изграждането на нови заводи, автомобилните производители ще трябва да разполагат с над средния за страната производствен капацитет и инвестиции в научноизследователски и развойни дейности, както и да поемат ангажимент за производство и износ на екологични автомобили.
Представители на автомобилната индустрия са силно обезпокоени от тази перспектива, споделяйки, че много малко от тях биха могли да изпълнят въпросните условия, ако предложената политика влезе в сила.
„Това като цяло означава, че се ограничава изграждането на нови заводи. Правителството иска да използваме вече съществуващите предприятия, за да разширяваме капацитета си“, смята изпълнителен директор на местна автомобилна компания, пожелал да остане анонимен.
Предложените регулации идват във време, в което някои големи международни производители като Toyota Motor Co., Nissan Motor Co. и Gelly увеличават своя пазарен дял в Китай, като същевременно се стремят да увеличат производствения си капацитет.
NDRC иска да предотврати евентуалната криза на свръхпроизводството, след като по-рано подобна застигна други отрасли на китайската промишленост – от соларни панели до производството на стомана и корабостроенето, посочват източници.
С ограничаване създаването на нов капацитет за автомобилните компании правителството на Китай цели да предизвика консолидация в индустрията, която да подсили компаниите без разширяване на производствената им база.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни