fallback

Новите емисионни тестове в Европа удариха печалбата на Volkswagen

Продажбите на превозни средства на групата са намалели с 3% през третото тримесечие до 2,6 млн. броя

14:05 | 30.10.18 г.

Печалбата на автомобилната група Volkswagen се е свила с цели 18,6% през третото тримесечие в резултат на сътресения от забавяне в Китай и новите тестови регулации в Европа, съобщава Financial Times.

Германският производител, който притежава марките Audi, Porsche, Skoda и Seat, отбелязва спад на оперативната печалба без еднократните ефекти от 4,3 млрд. евро до 3,5 млрд. евро на годишна база. Това все пак е над очакванията за печалба от 3,2 млрд. евро.

Компанията запази годишните си прогнози, според които резултатите „умерено ще задминат данните за миналата година“, а приходите от продажби ще нараснат с 5%.

Оперативните маржове както на компанията, така и на подразделението за леки автомобили ще бъдат в диапазона 6,5-7,5% за годината, казаха от  компанията, макар че те вероятно ще спаднат, когато в сметките бъдат включени еднократните ефекти за годината.

Продажбите на превозни средства на групата са намалели с 3% през третото тримесечие до 2,6 млн. броя, до голяма степен заради невъзможността на компанията да продава някои модели из Европа заради новите тестови правила.

Новите стандарти за проверка на вредните емисии (WLTP) изискват всички модели да бъдат тествани отново по нови условия, преди да получат разрешение за продажба.

Заради стандартите, които влязоха в сила през септември, автомобилните производители трябваше бързо да сертифицират автомобилите си. Няколко компании, включително VW, обаче не успяха да пуснат автомобилите си на пазара преди крайния срок.

„Въпреки преминаването към новите WLTP тестове, който доведоха до очаквания временен спад на продажбите през третото тримесечие, най-вече в Европа, ключовите данни на групата за първите девет месеца са над миналогодишните“, казаха от VW във вторник.

Силните продажби през първата година са успели да компенсират спада през третото тримесечие, заяви компанията, а продажбите за деветте месеца са се увеличили с 4,2% на годишна база до 8,1 млн. броя.

Печалбата преди данъците за деветте месеца е нараснала до 12,5 млрд. евро от 10,3 млрд. евро, а приходите – с 2,7% до 176,4 млрд. евро.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 01:21 | 05.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още