Печалбата на автомобилната група Volkswagen се е свила с цели 18,6% през третото тримесечие в резултат на сътресения от забавяне в Китай и новите тестови регулации в Европа, съобщава Financial Times.
Германският производител, който притежава марките Audi, Porsche, Skoda и Seat, отбелязва спад на оперативната печалба без еднократните ефекти от 4,3 млрд. евро до 3,5 млрд. евро на годишна база. Това все пак е над очакванията за печалба от 3,2 млрд. евро.
Компанията запази годишните си прогнози, според които резултатите „умерено ще задминат данните за миналата година“, а приходите от продажби ще нараснат с 5%.
Оперативните маржове както на компанията, така и на подразделението за леки автомобили ще бъдат в диапазона 6,5-7,5% за годината, казаха от компанията, макар че те вероятно ще спаднат, когато в сметките бъдат включени еднократните ефекти за годината.
Продажбите на превозни средства на групата са намалели с 3% през третото тримесечие до 2,6 млн. броя, до голяма степен заради невъзможността на компанията да продава някои модели из Европа заради новите тестови правила.
Новите стандарти за проверка на вредните емисии (WLTP) изискват всички модели да бъдат тествани отново по нови условия, преди да получат разрешение за продажба.
Заради стандартите, които влязоха в сила през септември, автомобилните производители трябваше бързо да сертифицират автомобилите си. Няколко компании, включително VW, обаче не успяха да пуснат автомобилите си на пазара преди крайния срок.
„Въпреки преминаването към новите WLTP тестове, който доведоха до очаквания временен спад на продажбите през третото тримесечие, най-вече в Европа, ключовите данни на групата за първите девет месеца са над миналогодишните“, казаха от VW във вторник.
Силните продажби през първата година са успели да компенсират спада през третото тримесечие, заяви компанията, а продажбите за деветте месеца са се увеличили с 4,2% на годишна база до 8,1 млн. броя.
Печалбата преди данъците за деветте месеца е нараснала до 12,5 млрд. евро от 10,3 млрд. евро, а приходите – с 2,7% до 176,4 млрд. евро.


Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Почина Франк Гери, най-известният архитект на своето време
Последният ужас на Мерилин: Братът на Кенеди я души с възглавница в деня на смъртта ѝ
HR експерт: Бонусите са ключов инструмент за мотивация на служителите
Фермерският протест: Отново спряха движението през ГКПП "Кулата" на ТИР-ове
Мицкоски работи за "Сръбски свят", а не за независима РСМ