fallback

Автомобилните производители в Германия са против модернизацията на старите дизели

Според финансови анализатори модернизирането на системите за пречистване на отработените газове ще струва скъпо

15:53 | 29.12.18 г.
Автор - снимка
Автор

Властите в Германия разчистиха законовите пречки пред производителите на автомобили за модернизацията на по-старите дизелови коли. Целта е по този начин да се избегне забраната за влизането им в големите градове в страната. Автомобилните компании и природозащитните организации обаче са на мнение, че тези мерки няма да дадат резултат.

В петък федералната агенция за автомобилен транспорт е представила документ от 30 страници, в които се обяснява как производителите трябва да приведат системите на дизеловите автомобили съм новите стандарти. Предстои тези мерки да бъдат гласувани от правителството, за да може те да влязат в сила възможно най-скоро. Документът обаче предизвика доста противоречия в автомобилна индустрия в Германия. 

Компании като групата Baumot, която разработва и произвежда комплекти за надграждане на филтри за отработени газове, приветстват решението. Изпълнителният директор на Baumot – Маркус Хаусер, е категоричен, че при нормален процес на сертифициране новите системи за пречистване могат да бъдат готови още през 2019 г.

На обратния полюс е групата VDA, която лобира за интересите на автомобилните производители в Германия. Според нея по-правилно би било клиентите да се насочат към закупуване на нови автомобили, вместо да се харчат пари за модернизирани на системите за пречистване на по-стари транспортни средства.

„Няма как производителите да дават гаранции за автомобили, които са били преоборудвани с нови системи от трети страни. Ако клиентът е модифицирал колата си на друго място, тогава той и компанията, извършила промяната, носят цялата отговорност при евентуални щети”, обясни президентът на на VDA - Бернхард Матес.

Големият проблем е, че по пътищата в Германия се движат над 15 млн. дизелови автомобили, от които само 2,7 млн. отговарят на стандарт Евро-6. Според финансови анализатори модернизирането на системите за пречистване на отработените газове ще струва до 14,5 млрд. евро само за колите с Евро-5.

Повече за разделението сред германската автомобилна индустрия, касаещо мерките в страната за дизеловите автомобили четете на Automedia.bg.

 

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 07:23 | 11.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още