Въпрос на време беше съдиите в Германия да обърнат внимание и на аутобавите в страната при налагането на ограниченията на движение на дизеловите автомобили. Първата крачка в тази посока вече е факт – старите коли с дизелови мотори няма да могат да се движат в райони на Гелзенкирхен и Есен, като в тях влиза част от магистралата А40, съобщава DW.
Според информацията Министерството на околната среда на област Северен Рейн-Вестфалия ще обжалва ограничението, което трябва да влезе в сила от юли 2019 г. От ведомството за категорични, че за разлика от ограничението на дизеловите коли в центровете на градовете, където хората имат и други варианти за придвижване, мярката за магистралите ще повлия сериозно върху живота на пътуващите през тях.
Това е поредният удар върху собственици на по-стари дизелови автомобили, след като само преди седмица съдът забрани използването на такива коли в някои райони на Кьолн и Бон. През 2019 г. ще бъдат сериозно ограничени и дизелите в Майнц, Щутгарт, Аахен, Франкфурт и Берлин, като в последните два гrада се готви дори забрана за колите със стандарт Евро-5 (а не само Евро-4).
Факт е, че забраната няма да важи за целите градове. В случая с Берлин, например, съдът определи, че автомобилите с дизелови двигатели със стандарт до Евро 5 няма да бъдат допускани до 11 маршрута в централните части на града.
Още новини от сектора на автомобилите четете в Automedia.bg.


300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Благотворителен кулинарен фестивал за Никулден се провежда във Варна
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Здравко от "Ритон" е в болница, дуетът отлага участия и концерт
Любен Дилов-син: Готови сме за избори, но държавата има нужда от бюджет
ЦСКА се огледа в норвежец, оценен на 5 млн. евро
Опра Уинфри демонстрира талия на оса, след като отслабна драстично
Путин и неговите роли: Какво са знаели германските тайни служби?


преди 7 години А имаше времена когато дизела се считаше за по-еко заради по-ниските нива на CO2... Кое сега е по важно парниковия ефект или азотните съединения? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години А имаше времена когато дизела се считаше за по-еко заради по-ниските нива на CO2... Кое сега е по важно парниковия ефект или азотните съединения? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години А имаше времена когато дизела се считаше за по-еко заради по-ниските нива на CO2... Кое сега е по важно парниковия ефект или азотните съединения? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години абсолютни ***, просто трябваше да спре производството и да се карат докато ги има ... времето само щеше да ги изчисти. Много Еко е да метнем една камара почти нови коли на ***, по еко няма на къде отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Alternative fur Diesel - новата партия-феномен на Германия?Не вярвам милиони шофьори на дизели да се оставят да ги тъпчат безкрай.'Зелените' започват да се качват на главата на Ханс-овете. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Имах предвид странните и опасни политици тип Тръмп - Льо Пен може би ми дойде на езика, защото беше в България. В крайна сметка идват избори за ЕП. В същото време постоянно излизат новини, анализи и статии как нали уж се мислело за добруването на народа... А пък народът гласува и за Брекзит, и за Тръмп, и за Ердоган. А ние седим и цъкаме с език. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Така де. Хората 30-40 години карат супер интензивно дизели, при това много по-вредни от сегашните. Ами те ако бяха толкова вредни колкото се обясняват някои тук - досега всички да сме измряли? А сме си живи и здрави.Населението на Германия е в застой, населението на България намаля с 2 милиона. Това че някъде в Африка Индия или Китай населението растяло не въджам как вличе на въздуха в София. А туристите идват основно със самолети.И като цяло туризма използва извънградски транспорт и влияението му върху градския въздух е минимално.И последно - аз пътувам 99% с градски транспорт, да ми обяснява за екология някой си които пътувал 6К километра със служебен дизел ми е доста смешно.Ако има някакви финансови наказания те трябва да са тъкно за такива като тебе - които минават по 25К километра на година, а не за пенсионерите дето може и 1000 км да не минат, примерно ходят по веднъж на месец до вилата си. Чрез увеличаването на данъците "на калпак" им се ограничава правото да пътуват, колкото и рядко да го използват.Вместо да вдигат данъците да бяха намалили билета за транспорта. Безплатен да го бяха направили. Ама де акъл...Хубавото е че с глупавите си действия настройват болшинството от народа срещу себе си. Лошото е че не виждам по-добри. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години А пък такива като теб кога ще си спомнят, че повишаването благосъстоянието на хората през последните 30-40 години доведе до главоломно (сигурно 100 пъти) увеличение на вредните емисии от превозните средства с ДВГ?Хората нараснаха с 1 милиард души и в добавка на това взеха да пътуват твърде много. Ама наистина твърде много.Аз самият като си смених работата и започнах да работя за чужда фирма съм пропътувал над 6 000 километра за 3 месеца и половина със служебен дизел. И като гледам бизнеса и движението в западна Европа такива като мен са десетки милиони. Само пенсионерите пътуват много малко.Ако не се сещаш за тия неща поглеждай статистиките колко и закъде пътуват българите по почивните дни и не забравяй покачващия се брой на идващите туристи в България - за 10 години от 1 милион станаха над 3,5 милиона. Всичко това за сметка на твърде много изхабено гориво и отделени вредни емисии. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Дизелови двигатели се използват последните 80 (осемдесет) години. При това са били МНОГОКРАТНО по-мръсни от сегашните.Бих посъветвал хората с промити от медиите глави, да помислят върху тоя *** и очевиден факт, ама се съмнявам, че могат. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Да ФПЧ на магистралите са страхотен проблем. Примерно едно домакинство на въглища отделя колкото 1000 коли при това в урбанизирана територия, но дизелите на магистралите са особено опасни. Да не коментираме, че и към момента се предлагат "дизеляци" с евро 5 от производителите пък щели да ги забраняват. Отделно същите ФПЧ са зарити улиците с тях ама не виждам да мият ежедневно. Сравнения със страни където може да се овъргаляш на пътя без да се оцапаш не са подходящи както за България така и за Германия. Специално у нас има множество мерки с по-ниска цена и в пъти по-голям ефект, които може да се приложат, но сме се вторачили в "дизеляците" защото за едното трябва да плащат всички, а за другото "дизеляците". Отделно може да се направи и някакъв граждански контрол. Примерно 9 от 10 микробуса Форд Транзит бълват огромно количество сажди. Може да се потърсят конкретни замърсители вместо да се дрънка, че всички дизели били "мръсни" и прочие глупости. отговор Сигнализирай за неуместен коментар