Вълната леден полярен въздух, засегнала част от Съединените щати през изминалата седмица, разкри доста недостатъци на най-популярните електромобили, пише Mashable. Стотици собственици на Tesla и Chevrolet Bolt се оплакаха, че колите им не са пригодени за минусовите температури.
По начало знаем, че електрическите коли не понасят студа, но е друго да го видиш с очите си, отбелязва изданието, публикувайки множество туитове от недоволни клиенти. Един от тях споделя снимка на таблото на напълно заредения си Model X 100D - кола за 150 000 долара - който при температура минус 30 градуса вместо нормалния си обхват от близо 470 километра има едва 190 км.
Друг собственик на Tesla Model 3 обвини компанията, че въобще не е тествала автомобила в зимни условия, въпреки разпространените ефектни клипчета. В неговия случай дори след 30 минути дистанционно подгряване прибиращите се ръкохватки на вратите си остават замръзнали и в колата не може да се влезе.
Друга собственичка на същия модел се оплака, че и при включено на максимална степен на отопление температурата вътре в колата й е едва 12 градуса по Фаренхайт - или минус 11 по Целзий.
В типичния си стил Илон Мъск обеща "значителни" подобрения на поведението в студено време, които ще дойдат благодарение на... нов софтуерен ъпдейт. Той обаче няма да е готов до края на въздействието на полярния вихър над американския Среден запад.
Още новини от сектора на автомобилите четете в Automedia.bg.


2 години и 8 месеца затвор за варненка, държала три вида наркотици
ВМС прие тържествено новия патрулен кораб "Храбри" във Варна
Евакуираните моряци от танкера „Кайрос” са предадени на Гранична полиция във Варна
Ватерполният „Комодор” с победа и минимална загуба в столицата
Тръмп: Сделката между Netflix и Warner може да бъде антитръстов проблем
Рей Далио: ОАЕ е като Силициевата долина за инвестиционния мениджмънт
Ново гранично напрежение заплашва мира Тайла
ООН търси 33 млрд. долара за хуманитарни мисии на фона на свито финансиране
Китайски изтребители прихванаха японски край Окинава
Къде е най-вероятно да ви излъже таксиметров шофьор
10 коли, които бяха близко до съвършенството
Завръщането на Toyota MR2 е все по-близо
Отстъпки от над 100 000 долара показват, че богатите не искат електромобили
Знаете ли какво крие BMW X5 (E53) в резервната си гума?
Турски трафикант изхвърли в морето 37 мигранти, едно дете загина
Кредитен експерт: Няма нищо страшно, плащаме с левове, рестото - в евро
Без съгласие между социалните партньори за бюджета на НЗОК
Как да се предпазим от фалшиви оферти и промоции за Коледа и Нова година?
Аналена Бербок: Украйна не трябва да отстъпва територия


преди 6 години На теслите самата дръжка се прибира във вратата и се показва само като я отключиш. Имат известен проблем, че понякога не иска да се покаже (дори и на доста по-нормални температури). отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години фейк нюз ! ... не било сащ, а било 3-4 щата. Не са разочаровани, а мрънкат щото видиш ли два дена не могли да си отворят колата ... еми на -30 и влага (както е около чикаго) е нормално ... врата е метална и на електричката и на ДВГ, дръжката и тя е пласмасова и на двете ... е ква е разликата ?Да правиш новина от екстремото време е меко казано журналистически дебилизъм отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години То е ясно, че поддръжката на всеки ел.мпс е в пъти по-малко спрямо такъв с вътрешно горено. Ясно е и, че единственото му слабо място е батерията. По абсолютно всичко друго превъзхожда двг. Ако не беше така, нямаше да са 95% от влаковете и 100% от метрото да са на ток. Когато и батерията стане по-добра, двг ще стане като писмото на хартия - ще остане да съществува, но ще се ползва в краен случай.Електроавтомобила има в пъти по-малко неща, които да му се счупят или да искат поддръжка отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години ха ха ... друго си е да се поплюе малко по "теслата" ... те малко инфо за 350.000 мили пробег на Тесла Х :- деградация капацитета на батерията 13% , което е спад с около 50км дневен пробег- $18.000 за поддръжка ( ремонт на полуоска , ремонт на задвижващ вал и смяна на задни спирачни механизми )- почти никакви проблеми по задните вертикално отварящи се врати- никакви проблеми за тапицериятате го клипчето на човека , ползват я за такси :https://***.youtube.com/watch?v=9nfgb8TPcHkя някой щастлив собственик на мерцедес да каже какво се случва на една Е класа на половин милион километра или на някое А8 , за ситроен С5 не ми се отваря дума ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Убеден съм, че електромобилите могат да се направят да работят безпроблемно при екстремни температури, но това със сигурност ще се отрази на цената и въпросът е доколко е оправдано всички да плащат по-скъпо за да се угоди на някакъв много малък процент потребители, които засега имат алтернатива. Поне докато не са спрени от производство колите с ДВГ. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Екстремните студове и жеги си остават най-слабото място на електромобилите. Лятото като стане +50 градуса в Тексас и отново ще има жалващи се собственици на Тесла със заминали батерии заради жегите и конструктивни недомислици. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Eвала Мъск, ти си мъж!, ще подобриш работата при ниски температури със софтуерен ъпдейт. Ставаме свидетели на откриване на нови физични и химични закони отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Ха ха ха и тия смешн...ици ше се бият с руснаците.При -30 руснаците още не са се стегмали за плаж.прибраха парите на глупа...ците ха ха ха .Вервайте на разни платени природозащитници ха ха ха и ше пътувате с кон и каруца отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Не съм зареждал на -30, но някак си пророкувам, че нафтата на българските бензиностанции най-вероятно ще я продават в кутии, а бензинджията ще ти я чупи с чук и длето отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Е поне се движат. Би ми било интересно колко от дизелите в България, особено ако са заредили с нафта от българска бензиностанция, и не са били в топъл гараж ще запалят изобщо?!А тези, които запалят (някой по-елементарен бензинов двигател евентуално, че модерните едва ли ще запалят), след колко минути ще стигнат висока температура в купето?И тези, които запалят, колко време трябва да работят на място, преди да потеглят? отговор Сигнализирай за неуместен коментар