fallback

Регистрациите на нови автомобили в Германия намаляват с 1,1% през април

Автомобилният пазар в най-голямата европейска икономика остава без подем през първите четири месеца на годината

16:41 | 03.05.19 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Германският автомобилен пазар е отчел спад в регистрациите на нови автомобили през април. Автомобилостроителите продължават да са засегнати от новите норми срещу замърсяването на околната сред в контекста на икономическо забавяне, предаде Франс прес.

През април в Германия са продадени 310 715 нови автомобила, според публикуваните днес данни на Федералната служба за автомобилен транспорт (KBA). Това е с 1,1% по-малко, отколкото през същия месец на миналата година.

Автомобилният пазар в най-голямата европейска икономика остава без подем през първите четири месеца на годината (спад 0,2% на годишна основа) след сериозен спад в края на 2018 година. Той се обяснява с трудностите, които срещат автомобилостроителите със спазването на нормите на Световната хармонизирана процедура за тестване на леки автомобили (WLTP).

Тези нови тестове, които влязоха в сила през септември и целят да измерват по-добре нивата на вредните емисии, предизвикаха хаос в производствените вериги на автомобилните производители. Така те забавиха производството и повлияха на продажбите. 

Тези трудности продължават да тежат върху отрасъла, който е под натиск и заради забавянето на германската икономика и в по-широк план - на световната икономика. 

Германските марки отчитат смесени данни през април: BMW е увеличил регистрациите на нови автомобили със 17,4% на годишна основа, а Mercedes с 1,6%, докато при Audi е бил налице спад от 13% при пазарен дял съответно от 8 процента, 9,5% и 7,4%.

Основната марка на групата Volkswagen, VW, е отчела спад от 11,2%, но остава лидер в Германия с 18,5% от продажбите през април. 

За периода от януари до април Volkswagen е регистрирал спад от 4,5%, а регистрациите на Porsche са се понижили с една четвърт. Това прави луксозната марка на групата най-слабо представящата се през първите четири месеца на годината.

Продажбите на френските марки са нараснали с 4% за Renault при пазарен дял от 3,7%, с 4,1% и пазарен дял от 2,1% за Peugeot и 15,6% и пазарен дял от 1,8% Citroen.

Що се отнася до двигателите - продажбите на дизеловите двигатели в световен план са се стабилизирали, след като популярността им намаля след скандала с манипулираните резултати за вредните емисии през 2015 година. През април те са достигнали пазарен дял от 33,5%.

Електрическите автомобили са били 1,5% от продажбите през миналия месец , което е увеличение с 50% до 4800 единици. Над 5% от продажбите или 16 800 превозни средства са били хибридни автомобили.

/БТА/

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 06:00 | 14.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още