Германският автомобилен пазар е отчел спад в регистрациите на нови автомобили през април. Автомобилостроителите продължават да са засегнати от новите норми срещу замърсяването на околната сред в контекста на икономическо забавяне, предаде Франс прес.
През април в Германия са продадени 310 715 нови автомобила, според публикуваните днес данни на Федералната служба за автомобилен транспорт (KBA). Това е с 1,1% по-малко, отколкото през същия месец на миналата година.
Автомобилният пазар в най-голямата европейска икономика остава без подем през първите четири месеца на годината (спад 0,2% на годишна основа) след сериозен спад в края на 2018 година. Той се обяснява с трудностите, които срещат автомобилостроителите със спазването на нормите на Световната хармонизирана процедура за тестване на леки автомобили (WLTP).
Тези нови тестове, които влязоха в сила през септември и целят да измерват по-добре нивата на вредните емисии, предизвикаха хаос в производствените вериги на автомобилните производители. Така те забавиха производството и повлияха на продажбите.
Тези трудности продължават да тежат върху отрасъла, който е под натиск и заради забавянето на германската икономика и в по-широк план - на световната икономика.
Германските марки отчитат смесени данни през април: BMW е увеличил регистрациите на нови автомобили със 17,4% на годишна основа, а Mercedes с 1,6%, докато при Audi е бил налице спад от 13% при пазарен дял съответно от 8 процента, 9,5% и 7,4%.
Основната марка на групата Volkswagen, VW, е отчела спад от 11,2%, но остава лидер в Германия с 18,5% от продажбите през април.
За периода от януари до април Volkswagen е регистрирал спад от 4,5%, а регистрациите на Porsche са се понижили с една четвърт. Това прави луксозната марка на групата най-слабо представящата се през първите четири месеца на годината.
Продажбите на френските марки са нараснали с 4% за Renault при пазарен дял от 3,7%, с 4,1% и пазарен дял от 2,1% за Peugeot и 15,6% и пазарен дял от 1,8% Citroen.
Що се отнася до двигателите - продажбите на дизеловите двигатели в световен план са се стабилизирали, след като популярността им намаля след скандала с манипулираните резултати за вредните емисии през 2015 година. През април те са достигнали пазарен дял от 33,5%.
Електрическите автомобили са били 1,5% от продажбите през миналия месец , което е увеличение с 50% до 4800 единици. Над 5% от продажбите или 16 800 превозни средства са били хибридни автомобили.
/БТА/


„Ангели на пътя“ със сигнален сигнал за КАТ - Варна (СНИМКИ)
Почина основателят на една от големите вериги хранителни магазини у нас
Гуцанов праща социалните по наводнените места в Бургаско
Цолов завърши 12-и в Абу Даби
Откриха 8 кг марихуана при спецоперация в Бобов дол
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Рецептата Dnes: Запържени скариди със зеленчуци
Бургунди и бордо – най-актуалната тенденция за сезон есен-зима 2025
Занаятът носи радост, когато надмине очакванията
НОИ даде зелена светлина на бюджета на ДОО за 2026 г.
Блокада за камионите: Затвориха Кулата и Илинден