fallback

Nissan очаква срив от 46% в нетната печалба за 2019 г.

Японският производител свива дивидента си за първи път от десетилетие насам

17:21 | 14.05.19 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Засегнатият от скандала около бившия си ръководител Карлос Гон японски автомобилен концерн Nissan Motor Co. прогнозира годишна оперативна печалба под дори най-песимистичната прогноза на анализаторите и свива дивидента си за първи път от десетилетие, като даде възможност на партньора си Renault SA да отвори потенциала си за по-голям контрол над техния автомобилен съюз, коментира Bloomberg.

Засегнат сериозно от спада в продажбите на САЩ, остарелите модели и синхронизирането на продуктовия цикъл, японският автомобилен производител публикува прогноза за печалба от 230 млрд. йени (2,1 млрд. долара) за фискалната година, която приключва през март 2020 г. Това е наполовина под прогнозите за 453 млрд. йени.

Nissan също така очаква оперативна печалба от 230 млрд. йени за финансовата година - спад с 27,7 процента спрямо предходната финансова година, като се очаква приходите от продажбите да намалеят с 2,4 процента до 11,3 трлн. йени.

За последната финансова година, която приключи на 31 март, Nissan отчете спад в оперативната печалба от 44,6 процента до 318 милиарда йени, което се дължи отчасти на на кампания за удължаване на гаранционния срок в САЩ. Автомобилостроителят съобщи, че е отчел чиста печалба от 319 милиарда йени, което е понижение с 57,3 процента спрямо предходната година.

Резултатите увеличават допълнително натиска върху главния изпълнителен директор Хирото Саикава да извърши обрат след драматичния арест на Карлос Гон, бившият председател и архитект на съюза между Nissan, Renault и Mitsubishi Motors Corp. За да осъществи това, Саикава планира модернизиране на моделите и фокусиране върху продажбите на дребно в САЩ.

Все едно има завръщане към ерата преди Гон", казва пред Bloomberg Кодзи Ендо, анализатор в SBI Securities. Те могат да затворят фабрики и да регулират производството. За да направят това, ще се нуждаят от пари, а това вероятно е причината за намаляване на дивидента".

Nissan обяви, че планира да изплати по 40 йени за акция, което е по-малко от 57 йени - първото намаление, откакто изплащането на дивидентите бе прекратено през 2009 година.

Намалението е огромен шок“, казва Ендо, като добавя: „Nissan беше популярен сред инвеститорите, защото увеличаваше дивидентите си независимо от представянето си. Ако това вече не е така, то акциите може да паднат до рекордно дъно“.

Намаляването на дивидентите ще се отрази и на Renault, който притежава 43% от Nissan. Акциите на френския автомобилен производител поевтиняха с цели 3,7% в началото на търговията в Париж, докато инвеститорите усвояваха по-ниската прогноза. Книжата на Nissan се обезцениха с 3% до 840 йени при затварянето на босата в Токио преди обявяването на резултатите.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 01:29 | 14.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още