Слънчевата енергия може да направи в бъдеще електрическите коли още по-чисти. В момента Toyota проучва потенциала на фотоволтаичните клетки и тества как Plug-in хибридът Prius може да произвежда собственото си електричество от слънчевата енергия, предава Spotpress.
Покривът, задната врата и капакът на прототипа, който сега се тества, са покрити с мощни слънчеви клетки с ефективност от 34 процента и номинална мощност от 860 вата. Енергията, която генерират, се съхранява в батерия и се използва за захранване на превозното средство.
Toyota използва отдавна фотоволтаични клетки в Prius, но досега те могат да запълват тяговото захранване, само когато автомобилът е неподвижен. При прототипа това вече работи и по време на шофиране.
Бъдещето на технологиите се счита за многообещаващо за индустрията и в дългосрочен план слънчевата енергия може да се използва за захранване на повечето електрически автомобили. По-малките модели, като Sion от базираната в Мюнхен Sono Motors, или холандският седан Lightyear One, вече използват този подход.


41 пияни или дрогирани водачи спипа КАТ за ден
МОСВ започна спешен мониторинг на морските води заради блокирания танкер
Тежка катастрофа по пътя София-Варна днес
Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
НОИ одобри Бюджет 2026
Фирми от САЩ разграбват редкоземните елементи, нужни на Европа за превъоръжаване
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Пострадали от наводнението в Бургаско: Причина са изсечените гори в Странджа
В понеделник се очаква да започне евакуация на кораба "Кайрос" край Ахтопол
Проблемът със Закона за доброволчеството продължава да е голям
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста
преди 6 години Въпроса по-скоро е в това възможно най-малко гориво да се използва за такава ежедневна дейност като придвижването на хората. Така погледнато 3км. на час е добър напредък. По-впечатляващото нещо в статията е 36% ефективност на панелите. Това си е почти революционно на фона на 12% ефективност на досегашните панели. Въпроса е на каква цена могат да се произведат тези нови панели и дали тя оправдава ползата от тях. Планетата така или иначе е пълна с пясък, който си стои неизползваем, само евтина технология за производство трябва. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години 3 километра на час слънцегреене. Тоест ако колата ти има 50км пробег соларните панели ще добавят 50% към пробега ти на ток. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години За да се разбере колко е мaлoyмно това, ще сложим малко числа на масата. В днешно време се счита, че един ел. автомобил се нуждае от 25 квч на 100 км. и то при идеални условия. 860вт мощност за 1 час ще увеличат пробега с около 3 км. :) Пак при положение, че се кара оптимално и няма включен климатик, например. Невероятно постижение са тези 3 км., да знаете :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години 'номинална мощност от 860 вата'Отчайващо малко, на фона на инвестициите... отговор Сигнализирай за неуместен коментар