Слънчевата енергия може да направи в бъдеще електрическите коли още по-чисти. В момента Toyota проучва потенциала на фотоволтаичните клетки и тества как Plug-in хибридът Prius може да произвежда собственото си електричество от слънчевата енергия, предава Spotpress.
Покривът, задната врата и капакът на прототипа, който сега се тества, са покрити с мощни слънчеви клетки с ефективност от 34 процента и номинална мощност от 860 вата. Енергията, която генерират, се съхранява в батерия и се използва за захранване на превозното средство.
Toyota използва отдавна фотоволтаични клетки в Prius, но досега те могат да запълват тяговото захранване, само когато автомобилът е неподвижен. При прототипа това вече работи и по време на шофиране.
Бъдещето на технологиите се счита за многообещаващо за индустрията и в дългосрочен план слънчевата енергия може да се използва за захранване на повечето електрически автомобили. По-малките модели, като Sion от базираната в Мюнхен Sono Motors, или холандският седан Lightyear One, вече използват този подход.


Бръшлянът масово убива дървета във варненските паркове
Мъск зове: Европейският съюз да бъде премахнат!
Благомир Коцев даде първо интервю след ареста (ВИДЕО)
Евакуираха с вертолет трима от бедстващите моряци край Ахтопол
Кубратската „Коледна топлина“ организира детско парти в клиника във Варна
Бъдещето на AI звучи като ехо от миналото на железниците в Дивия Запад
Три години и 1 млн. долара приходи по-късно българската Team-GPT вече е Juma
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Знаци, че той не ви харесва
Според първите екзитполове Чиприан Чуку ще е кмет на Букурещ
4 типа мъже, на които не може да вярвате
преди 6 години Въпроса по-скоро е в това възможно най-малко гориво да се използва за такава ежедневна дейност като придвижването на хората. Така погледнато 3км. на час е добър напредък. По-впечатляващото нещо в статията е 36% ефективност на панелите. Това си е почти революционно на фона на 12% ефективност на досегашните панели. Въпроса е на каква цена могат да се произведат тези нови панели и дали тя оправдава ползата от тях. Планетата така или иначе е пълна с пясък, който си стои неизползваем, само евтина технология за производство трябва. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години 3 километра на час слънцегреене. Тоест ако колата ти има 50км пробег соларните панели ще добавят 50% към пробега ти на ток. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години За да се разбере колко е мaлoyмно това, ще сложим малко числа на масата. В днешно време се счита, че един ел. автомобил се нуждае от 25 квч на 100 км. и то при идеални условия. 860вт мощност за 1 час ще увеличат пробега с около 3 км. :) Пак при положение, че се кара оптимално и няма включен климатик, например. Невероятно постижение са тези 3 км., да знаете :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години 'номинална мощност от 860 вата'Отчайващо малко, на фона на инвестициите... отговор Сигнализирай за неуместен коментар