Слънчевата енергия може да направи в бъдеще електрическите коли още по-чисти. В момента Toyota проучва потенциала на фотоволтаичните клетки и тества как Plug-in хибридът Prius може да произвежда собственото си електричество от слънчевата енергия, предава Spotpress.
Покривът, задната врата и капакът на прототипа, който сега се тества, са покрити с мощни слънчеви клетки с ефективност от 34 процента и номинална мощност от 860 вата. Енергията, която генерират, се съхранява в батерия и се използва за захранване на превозното средство.
Toyota използва отдавна фотоволтаични клетки в Prius, но досега те могат да запълват тяговото захранване, само когато автомобилът е неподвижен. При прототипа това вече работи и по време на шофиране.
Бъдещето на технологиите се счита за многообещаващо за индустрията и в дългосрочен план слънчевата енергия може да се използва за захранване на повечето електрически автомобили. По-малките модели, като Sion от базираната в Мюнхен Sono Motors, или холандският седан Lightyear One, вече използват този подход.


Дробаров: Черно море, макар и с обновен състав, се намира там, където му е мястото – високо в класирането
Баща и син са открити мъртви
Какво ще бъде времето в сряда?
Авиокомпаниите очакват рекорден брой пътници през 2026 г.
Бизнесът трябва да прилага законите на юрисдикцията, в която работи
Google: първите AI очила с Gemini ще пристигнат през 2026 г.
Европа се доближава до крайния срок за решението за руските активи
Пазарите следят три важни доклада за петрола тази седмица
Разрешението Nvidia да продава H200 в Китай е важен обрат
Сърбин е следващият шеф на BMW
Най-надеждните дизелови кросоувъри втора ръка
Умните колела вече променят автомобилната индустрия
Как се пали автомобил при -71 градуса по Целзий?
Продажбите на любимите на Европа премиум седани се сриват
Мъж преби 71-годишния си дядо, друг – майка си
Семейството на Любо Пенев: Любовта и съпричастността ви ни държат изправени
София ще посрещне Коледа с 18 коледни базара в града и околността
Самолет със седем души екипаж се разби в Иваново
Икономист: Дефицитът от 3% ще бъде надхвърлен в бюджета за догодина
преди 6 години Въпроса по-скоро е в това възможно най-малко гориво да се използва за такава ежедневна дейност като придвижването на хората. Така погледнато 3км. на час е добър напредък. По-впечатляващото нещо в статията е 36% ефективност на панелите. Това си е почти революционно на фона на 12% ефективност на досегашните панели. Въпроса е на каква цена могат да се произведат тези нови панели и дали тя оправдава ползата от тях. Планетата така или иначе е пълна с пясък, който си стои неизползваем, само евтина технология за производство трябва. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години 3 километра на час слънцегреене. Тоест ако колата ти има 50км пробег соларните панели ще добавят 50% към пробега ти на ток. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години За да се разбере колко е мaлoyмно това, ще сложим малко числа на масата. В днешно време се счита, че един ел. автомобил се нуждае от 25 квч на 100 км. и то при идеални условия. 860вт мощност за 1 час ще увеличат пробега с около 3 км. :) Пак при положение, че се кара оптимално и няма включен климатик, например. Невероятно постижение са тези 3 км., да знаете :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години 'номинална мощност от 860 вата'Отчайващо малко, на фона на инвестициите... отговор Сигнализирай за неуместен коментар