fallback

Nissan: Печалбата от електромобилите ще е трудна задача

Ако не успеем да намерим модел, който да осигурява устойчива печалба от тези модели, това няма да донесе печалба, коментира главният изпълнителен директор Макото Учидо

17:29 | 31.08.20 г. 6
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Шефовете на пионера в лансирането на електромобилите на световния пазар Nissan, са на мнение, че производителите трудно ще излязат на печалба от колите с батерии. Nissan лансира първото поколение на модела си Leaf през 2010 г., но вторият електрически модел на гиганта – Ariya, се появи 10 години по-късно. Защо е това забавяне?

Главният изпълнителен директор на Nissan Макото Учидо обясни това пред списание Top Gear, както и прогнозира как ще върви електрификацията на световния автомобилен пазар, съобщава Automedia.bg

„До 2023 година в Япония процентът на електрифицираните автомобили, в които влизат и електромобилите, ще достигне 60% от продажбите на нови коли“, заяви Учидо. „В Европа ще е 50%. Процентът за Китай до 2022 е 23 %. Ако не успеем да намерим модел, който да осигурява устойчива печалба от тези модели, това няма да донесе печалба и на компанията, нали?“, попита той.

„Със сигурност ще е трудно“, допълни Учидо по въпроса как автомобилните производители ще печелят от електромобилите. „При Ariya използваме опит и решения, проверени при Leaf, което означава по-ниски разходи при създаването на модела. Намаляваме и разходите при доставките на материали и части, благодарение на това, че работим в рамките на съюза Renault-Nissan-Mitsubishi. Но в същото време Nissan и Renault разработват различни хибридни системи“, коментира той.

„Важното тук е друго – става въпрос за основните компоненти. Те са батерията и електромоторът. Технологиите се развиват постоянно и при следващото поколение електромобили ще има сериозни икономии и намаляване на разходите, тъй като ще споделяме технологични решения. Ние планираме това и Ariya е доказателство за това. Освен това, определено очакваме ръст в търсенето на електромобили”, заяви Учидо.

В същото време Nissan отново отложи премиерата на новия модел от семейство Z – 400Z, като причината за това са финансовите трудности на компанията. Според британското списание Auto Express 400Z ще бъде представен в края на 2022 година, а ще излезе на пазара през 2023, което означава, че 370Z ще запише 15-годишна пазарна кариера.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 01:43 | 12.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още