Шефовете на пионера в лансирането на електромобилите на световния пазар Nissan, са на мнение, че производителите трудно ще излязат на печалба от колите с батерии. Nissan лансира първото поколение на модела си Leaf през 2010 г., но вторият електрически модел на гиганта – Ariya, се появи 10 години по-късно. Защо е това забавяне?
Главният изпълнителен директор на Nissan Макото Учидо обясни това пред списание Top Gear, както и прогнозира как ще върви електрификацията на световния автомобилен пазар, съобщава Automedia.bg
„До 2023 година в Япония процентът на електрифицираните автомобили, в които влизат и електромобилите, ще достигне 60% от продажбите на нови коли“, заяви Учидо. „В Европа ще е 50%. Процентът за Китай до 2022 е 23 %. Ако не успеем да намерим модел, който да осигурява устойчива печалба от тези модели, това няма да донесе печалба и на компанията, нали?“, попита той.
„Със сигурност ще е трудно“, допълни Учидо по въпроса как автомобилните производители ще печелят от електромобилите. „При Ariya използваме опит и решения, проверени при Leaf, което означава по-ниски разходи при създаването на модела. Намаляваме и разходите при доставките на материали и части, благодарение на това, че работим в рамките на съюза Renault-Nissan-Mitsubishi. Но в същото време Nissan и Renault разработват различни хибридни системи“, коментира той.
„Важното тук е друго – става въпрос за основните компоненти. Те са батерията и електромоторът. Технологиите се развиват постоянно и при следващото поколение електромобили ще има сериозни икономии и намаляване на разходите, тъй като ще споделяме технологични решения. Ние планираме това и Ariya е доказателство за това. Освен това, определено очакваме ръст в търсенето на електромобили”, заяви Учидо.
В същото време Nissan отново отложи премиерата на новия модел от семейство Z – 400Z, като причината за това са финансовите трудности на компанията. Според британското списание Auto Express 400Z ще бъде представен в края на 2022 година, а ще излезе на пазара през 2023, което означава, че 370Z ще запише 15-годишна пазарна кариера.


Мачовете по ТВ днес (5 декември)
Виц на деня - 5 декември
Днес отбелязваме Международния ден на доброволеца
Времето във Варна на 5 декември 2025
Огнеборците потушиха 31 пожара през последното денонощие
Warner Bros. започва преговори за сключване на ексклузивна сделка с Netflix
Моди разстила червен килим за Путин, въпреки натиска от САЩ
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Подписахме екшън план за три нови моста над Дунав
Четирима са убити от армията на САЩ при нов удар срещу корабче заради наркотрафик
Израел е допуснат на "Евровизия" догодина, 4 страни ще бойкотират конкурса
ПП-ДБ ще внесат вота на недоверие към кабинета "Желязков"
Роденият в Беларус Роман Хофман оглави Мосад
преди 5 години тъпук , какво значи да вярваш в бъдещето бе ... тикво , в момента в който ти спрат зобта и не те видим повече тука ше се посереш от "вярата си в бъдещето" , лакей загубен ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Пенсионерче старшинка, значи всички, които вярват в бъдещето и новата технология, са ***, така ли? Колко си жалък... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години ти купи ли си електрокар , *** ... ?! не си , аре у лево , подлого продажна ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години погледни отчетите им и спри да пишеш глупости, вече не остана никой във форума дето да не те знае ... селския ни идииот! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години хехе ... какво викаш не е спечелила тесличката ... ?! с колко кинти я е започнал Мъск компанията , а ?! има ли необслужени кредити , а ? изгради ли си индустриалната и R&D база , изгради ли си работещ бизнес модел ?! другите му дишат все още прахът ... :))) ... па той един скъп стана ... :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Ами очевидно - тесличката 13 години не може да спечели и цент. До един момент финансирането на тия електрически брички ще става от продажбата на нормалните коли, после цената им ще скочи неизбежно - автомобилът пак ще стане лукс, ако се забранят нормалните автомобили и това ще е добре - защото иначе енергийният крах ще е сигурен на 1000%, а не само на 98% както е сега. отговор Сигнализирай за неуместен коментар