fallback

Продажбите в Китай вдъхнаха оптимизъм на Daimler

Въпреки че концернът отчита спад в продажбите и приходите, печалбата му нараства с 14 на сто до 3,07 млрд. евро през третото тримесечие

13:24 | 23.10.20 г.

Германският автомобилен производител Daimler AG подобри прогнозата си за печалбата за цялата година, след като компанията отчете възстановяване на финансовите резултати през третото тримесечие, подпомогната от силните продажби в Китай и свиването на разходите, съобщава Bloomberg.

Сега Daimler очаква печалбата му преди лихви и данъци да достигне нивата от предходната година, заяви в петък базираният в Щутгарт производител.

Концернът обяви финансовите си резултати за третото тримесечие, като продажбите му се свиват с 8% до 772 700 автомобила. Приходите отчитат спад от 7 на сто до 40,3 млрд. евро. Печалбата преди лихви и данъци от друга страна нараства с 14% до 3,07 млрд. евро на годишна база. Коригираната печалба също се увеличава до 3,47 млрд. евро от 3,142 млрд. евро преди година. Нетната печалба нараства до 2,158 млрд. евро от 1,813 млрд. евро през същия период на 2019 г.

Силният паричен поток от около 5,1 млрд. евро отразява продължителните усилия в съкращаването на разходите, както и оптимистичното представяне на всички звена. 

От компанията отдават ръста при печалбата и доброто представяне на различните подразделения на силното продуктово портфолио и възстановяването на пазарите.

Продажбите на звеното за леки автомобили и микробуси на Mercedes-Benz се понижават с 4% до 673 400 броя. 

Компанията очаква значително по-висок свободен паричен поток в индустрията, но също така предупреди, че приходите на групата ще намалеят значително заради пандемията. Daimler публикува предварителни резултати миналата седмица, които значително надминаха прогнозите на анализаторите.

По-оптимистичните перспективи за печалбата са доказателство за глобалното възстановяване на автомобилната индустрия, след като производителите, включително BMW AG и Tesla Inc., представиха данни за третото тримесечие, надминаващи прогнозите.

daimler

Daimler преминава през най-стръмния спад в индустрията след Втората световна война, предизвикан от пандемията от Covid-19, по-добре от очакваното, главно поради бързото възстановяване на най-големия пазар на компанията - Китай. Страната вероятно ще бъде първата в световен мащаб, която ще се върне към нивата на продажбите от 2019 г., макар да се очаква това да се случи едва към 2022 г.

Главният изпълнителен директор на Daimler Ола Калениус също отчете напредък, възстановявайки доверието сред инвеститорите, които виждат, че желанието му за за преструктуриране набира сила след недобрия старт. Калениус иска производителят на луксозни автомобили и камиони да акцентира по-малко върху обема и повече върху подобряването на възвръщаемостта в условията на глобалната трансформация към по-чисти превозни средства.

Daimler се стреми към коригиран марж на печалбата преди лихви и данъци между 4,5% и 5,5% за цялата година за бизнеса, включват производството на леки и лекотоварни автомобили. Целта за маржа при подразделението за камиони е между 1% и 2%.

Акциите на Daimler са изтрили около 3% от стойността си през тази година, като пазарната оценка на компанията достига приблизително 51 млрд. евро. И докато акциите ѝ се представят по-добре от тези на местните конкуренти BMW и Volkswagen, Tesla Inc. успя да се превърне в най-ценния автомобилен производител в света, изпреварвайки всички останали големи имена.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 04:16 | 11.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още