Профсъюзите на френския концерн Renault SA разкритикуваха компанията, която започна производството на нов електрически SUV (sport utility vehicle) модел в Китай, предназначен за европейския пазар. Очаква се подобни ситуации да зачестят в Европа на фона на плановете и на други концерни да изместят част от производството в Китай, пише Bloomberg.
Работническите организации атакуват Renault заради изнасянето на производството на Dacia Spring - малък кросоувър, който автопроизводителят обяви за най-евтиното електрическо превозно средство в Европа, произвеждано в завод в китайската провинция Хубей. Работниците негодуват и заради плана на концерна за съкращаване на работни места, който Renault обяви точно преди да си осигури държавен заем през юни.
Говорителят на профсъюза CFDT Франк Дауст изрази мнението на членовете на организацията, че са изцяло против изместването на производството в Китай.
„Това не е в съответствие с държавната подкрепа за автомобилната индустрия и работните места във Франция“, изтъква Дауст.
Подобни оплаквания могат да зачестят. Автомобилните производители планират увеличаване на този вид износ за Европа от Китай, като в много от случаите става въпрос за електромобили.
Тези планове се отнасят за модели като iX3 на BMW AG, който наскоро стартира производство в Шенян и Model 3 на Tesla Inc., сглобяван в завод до Шанхай. Няколко марки планират да базират производството на цялото си продуктово портфолио в Китай, включително Smart на Daimler AG, както и Polestar и Lynk & Co на Volvo Car Group.
Планът на Renault е особено сложен по политически причини. Компанията е изтеглила малка част от заема от 5 млрд. евро, който Франция подкрепи по-рано тази година, а президентът на страната Еманюел Макрон предостави държавни средства само след като производителят на автомобили се съгласи да се консултира със синдикатите относно плановете относно две негови местни фабрики.
Синдикатът FO, който също представлява работници на Renault, призова автомобилния производител да се придържа към целта си да превърне Франция в световен център за високи постижения в сферата на електрическите автомобили. Профсъюзът заяви, че въглеродният отпечатък на Spring ще бъде „катастрофален“ заради емисиите, свързани с транспортирането на модела до Европа от Китай.
Главният изпълнителен директор на Renault Лука де Мео представи модела на Dacia миналата седмица, заедно с по-модерния Megane eVision, планиран за 2022 г. Renault ще сглобява този електромобил в своя завод в Дуе в Северна Франция.


Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Почина Франк Гери, най-известният архитект на своето време
Последният ужас на Мерилин: Братът на Кенеди я души с възглавница в деня на смъртта ѝ
HR експерт: Бонусите са ключов инструмент за мотивация на служителите
Фермерският протест: Отново спряха движението през ГКПП "Кулата" на ТИР-ове
Мицкоски работи за "Сръбски свят", а не за независима РСМ