fallback

Panasonic ще създаде батерия без кобалт за електромобилите на Tesla до 2024 г.

Японската компания ще подкрепи идеята на Илон Мъск да направи електромобилите достъпни за купувачите с по-скромен бюджет

11:52 | 13.01.21 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Японският технологичен концерн Panasonic планира да направи батериите за електрически превозни средства без съдържание на кобалт, достъпни за продуктите на американския производител Tesla в рамките на две до три години. Компанията, фокусирана върху електрониката, се опитва да се ангажира сериозно с амбициозната мисия на дружеството на Илон Мъск да предложи електромобили, които да привлекат клиентите с по-скромен бюджет, съобщава Nikkei Asia Review.

„След две или три години ще представим клетка с висока енергийна плътност без наличието на кобалт“, съобщава Шон Уатанабе, ръководител „Енергийни технологии и производство“ в Panasonic, по време на онлайн сесия в рамките на CES, най-голямото в света изложение за потребителска електроника и технологии. 

Кобалтът, използван в литиево-йонните батерии за електромобилите, поддържа цените на превозните средства високи. От своя страна батериите обикновено представляват 30% до 40% от цената на този тип автомобили.

Panasonic е водещ доставчик на батерии за електромобили, заедно с китайската CATL и южнокорейската компания LG Chem. Японците произвеждат батерии за Tesla от 2014 г.

Кобалтът се използва в катода на литиево-йонните батерии. Panasonic успява да намали съдържанието на кобалт до 5% през годините, като преди това катодът се е състоял изцяло от този метал. Но производството става все по-трудно, тъй като количеството на използвания кобалт нарочно се ограничава.

„Намаляването на кобалта затруднява производството ни, но в крайна сметка намалява отрицателното въздействие на батериите върху околната среда и намалява разходите“, споделя Селина Миколайчак, вицепрезидент Технологии за батерии в Panasonic Energy за Северна Америка.

Електрическите автомобили заеха централно място в глобалните усилия за намаляване на емисиите на парникови газове. През 2019 г. електромобилите представляват едва 2,6% от продажбите на автомобили в световен мащаб. Tesla, в партньорство с Panasonic, се опитва да промени това и да осигури допълнителен тласък на сегмента.

През септември миналата година основателят и главен изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск обяви плановете си да пусне електромобил за 25 000 долара в рамките на три години. За да постигне тази цел, Мъск посочи, че компанията му ще започне да произвежда свои батерии и ще намали наполовина разходите около този компонент.

Panasonic, която съвместно с Tesla управлява завода за батерии на американската компания в Невада, изпитва затруднения да превърне съвместното предприятие в печеливш бизнес. Това остава предизвикателство, но предприятието се възползва от неотдавнашния глобален тласък при електромобилите. Миналия юни двете компании подписаха тригодишна сделка, а по-рано през януари Tesla се споразумя с Panasonic относно доставките на батерии от Япония.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 18:24 | 13.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още