Японският технологичен концерн Panasonic планира да направи батериите за електрически превозни средства без съдържание на кобалт, достъпни за продуктите на американския производител Tesla в рамките на две до три години. Компанията, фокусирана върху електрониката, се опитва да се ангажира сериозно с амбициозната мисия на дружеството на Илон Мъск да предложи електромобили, които да привлекат клиентите с по-скромен бюджет, съобщава Nikkei Asia Review.
„След две или три години ще представим клетка с висока енергийна плътност без наличието на кобалт“, съобщава Шон Уатанабе, ръководител „Енергийни технологии и производство“ в Panasonic, по време на онлайн сесия в рамките на CES, най-голямото в света изложение за потребителска електроника и технологии.
Кобалтът, използван в литиево-йонните батерии за електромобилите, поддържа цените на превозните средства високи. От своя страна батериите обикновено представляват 30% до 40% от цената на този тип автомобили.
Panasonic е водещ доставчик на батерии за електромобили, заедно с китайската CATL и южнокорейската компания LG Chem. Японците произвеждат батерии за Tesla от 2014 г.
Кобалтът се използва в катода на литиево-йонните батерии. Panasonic успява да намали съдържанието на кобалт до 5% през годините, като преди това катодът се е състоял изцяло от този метал. Но производството става все по-трудно, тъй като количеството на използвания кобалт нарочно се ограничава.
„Намаляването на кобалта затруднява производството ни, но в крайна сметка намалява отрицателното въздействие на батериите върху околната среда и намалява разходите“, споделя Селина Миколайчак, вицепрезидент Технологии за батерии в Panasonic Energy за Северна Америка.
Електрическите автомобили заеха централно място в глобалните усилия за намаляване на емисиите на парникови газове. През 2019 г. електромобилите представляват едва 2,6% от продажбите на автомобили в световен мащаб. Tesla, в партньорство с Panasonic, се опитва да промени това и да осигури допълнителен тласък на сегмента.
През септември миналата година основателят и главен изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск обяви плановете си да пусне електромобил за 25 000 долара в рамките на три години. За да постигне тази цел, Мъск посочи, че компанията му ще започне да произвежда свои батерии и ще намали наполовина разходите около този компонент.
Panasonic, която съвместно с Tesla управлява завода за батерии на американската компания в Невада, изпитва затруднения да превърне съвместното предприятие в печеливш бизнес. Това остава предизвикателство, но предприятието се възползва от неотдавнашния глобален тласък при електромобилите. Миналия юни двете компании подписаха тригодишна сделка, а по-рано през януари Tesla се споразумя с Panasonic относно доставките на батерии от Япония.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Панета: Трябва да се види подготовката за операцията на 2 септември
Панета: Ще се изискват големи усилия от Конгреса по случая от 2 септември
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Вдовецът на Тина Търнър си има нова приятелка, влюбен е в 60-годишна американка
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
преди 4 години ади веее, до 10 ще вземе да измислите и такава без литий... прецакаХте на хората опорките ве, ей!!! отговор Сигнализирай за неуместен коментар