Renault SA отчете рекордно голяма загуба за 2020 г., позовавайки се на националните блокади за ограничаване на разпространението на коронавируса, които намалиха значително продажбите на автомобили в Европа, съобщава Bloomberg.
Френският автомобилен производител отчете нетна загуба от 8 млрд. евро за изминалата година, с което не успя да отговори на пазарните прогнози за загуба от 7,85 млрд. евро.
Много от щетите върху бизнеса на Renault бяха нанесени през първата половина на 2020 г., когато първите блокади замразиха производството и търсенето.
„2021 г. вероятно ще бъде трудна година предвид несигурността около здравната криза, както и недостига на електронни компоненти“, заяви главният изпълнителен директор на концерна Лука де Мео. „Приоритет са рентабилността и генерирането на кеш“, изтъкна той.
В същото време от френската компания посочват, че бизнесът се е подобрил значително през последните шест месеца на 2020 г., генерирайки марж на оперативната печалба от 3,5% и положителен оперативен свободен паричен поток.
Де Мео пое поста през юли миналата година, заменяйки Клотилда Делбос, която заемаше временно позицията след ареста на бившия лидер на алианса с Nissan и Mitsubishi Карлос Гон в Япония. Преди това той ръководи марката SEAT, собственост на Volkswagen Group. Сега Де Мео прокарва планове, насочени към увеличаване на печалбата, възстановяване на партньорските отношения с Nissan и редуциране на разходите чрез затваряне на обекти и премахване на 14 600 работни места.
Финансовите резултати на Renault бяха помрачени и от Nissan, който е отговорен за около 5 млрд. евро от загубата.
Намаляване на разходите
Де Мео се сблъсква с трудната задача да рационализира раздутата структура на разходите и излишния производствен капацитет, като същевременно успокои френската държава - най-големия акционер в Renault – по въпроса със запазването на работните места в страната. Миналия месец главният изпълнителен директор представи план, насочен към оперативен марж от над 3% до 2023 г. и поне 5% до средата на десетилетието.
Renault вече е постигнал 60% от плана да намали разходите с 2 млрд. евро. Въпреки че компанията не предоставя перспектива, тя предупреди, че глобалният недостиг на автомобилни чипове може да намали производството ѝ със 100 хил. превозни средства през тази година, като недостигът ще достигне своя връх през второто тримесечие.
Продажбите на Renault спадат с повече от една пета през 2020 г. до 2,95 млн. автомобила – което е далеч от целта на Карлос Гон за над 5 милиона автомобила годишно до края на следващата година.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?