Визията на френския президент Еманюел Макрон за обединяване на усилията на местните концерни за изграждане на батерии за електрически превозни средства не се осъществява точно по план.
Над 120-годишното съперничество между автомобилните производители Peugeot и Renault SA се оказа твърде ожесточено, за да бъде преодоляно дори и за подобна кауза на стойност 5 млрд. евро, подкрепена от техния основен акционер – френското правителство, пише Bloomberg.
Вместо това PSA Group, производител на Peugeot и част от новосформираната глобална автомобилна компания Stellantis NV, и петролният гигант Total SA продължават напред без Renault, който може да преследва отделно целта с помощта на южнокорейския технологичен концерн LG Chem Ltd.
Макрон се стреми да формира единен фронт, тъй като осъзнава, че батериите за електромобили са една от основните сили, които могат да помогнат на европейската автомобилна индустрия да се преструктурира. Изграждането на значителни регионални производствени мощности, които да ограничат зависимостта на Европа от азиатските компании и да задоволят нуждите на развиващия се с бързи темпове пазар на електромобили, ще отнеме години, като процесът е спънат от разпространението на пандемията от коронавирус.
Франция и Германия, където електрификацията на транспортния сектор създава хиляди работни места в области като производство на двигатели и трансмисии, водят политическия тласък за развитие на местна индустрия за батерии през последните няколко години в опит да наложат контрол над този важен компонент, чиято цена понякога представлява 40% от цялата стойност на електромобила.
В една посока, но поотделно
И все пак други европейски автомобилни концерни са с крачка пред компаниите във Франция по отношение на стратегиите за производство на батерии.
Германските конкуренти Volkswagen AG и BMW AG обединиха усилия със стартъпа Northvolt AB, който планира да изгради заводи в Швеция и Германия. В същото време основателят и главен изпълнителен директор на американския производител на електромобили Tesla Inc. Илон Мъск заяви, че ще започне производството на клетки за батерии в комплекса на автомобилния завод, който изгражда близо до Берлин, Германия. BMW също се споразумя да ползва батериите на китайската Contemporary Amperex Technology Co. Limited (CATL), която за целта ще построи завод в Ерфурт, Германия.
Във Франция неспособността на Renault и Stellantis да работят заедно по националния проект за батерии придобива все по-ясни контрасти. Компаниите отдавна се конкурират да привлекат клиенти с достъпни автомобили и дори силно развитото въображение на Макрон да обединят усилия, за да създадат „Airbus при батериите“, досега удря на камък.
Ръководителят на Stellantis Карлос Таварес все пак остави вратата отворена за своя конкурент, заявявайки „Renault са добре дошли“.


Съдът на ЕС опровергава информация за допусната жалба срещу влизането ни в Еврозоната
Ограничават движението на автомобили във Варна през почивните дни заради два мача
Фратрия завърши годината с победа
Връчиха наградите „Доброволец на годината“ във Варна
19-годишен шофьор кара с 300 км/ч в София (ВИДЕО)
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
EV стигат точка на необратимост през 2026, Европа и Китай ще се интегрират
САЩ: Европа рискува да бъде заличена, ако не се промени
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Кийт Ърбан съжалява за развода си с Никол Кидман – чувства, че е сгрешил
Излезе на бял свят бижуто с форма на яйце на Фаберже, глътнато от крадец
Удареният от Украйна кораб KAIROS е заседнал край Ахтопол
Сиярто: Въпреки отричанията, в Украйна се извършва принудителна военна служба
Европрокуратурата разследва измама за 13 млн. евро у нас, извършени са над 80 обиска