fallback

Mercedes разширява производството в Китай заради силното търсене

Капацитетът на двете съоръжения на марката в Пекин ще бъде увеличен с 45%

20:21 | 08.06.21 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Основното китайско съвместно предприятие на германския концерн Daimler AG с BAIC Motor, което произвежда автомобили Mercedes-Benz, планира да увеличи производството в своите заводи в Пекин, разширявайки капацитета на двете съоръжения с 45%, съобщава Automotive News Europe.

Планираното надграждане на Beijing Benz Automotive Co., от което Daimler притежава 49%, е представено в документ, публикуван на сайта на BBAC през май, с което компанията се допитва до обществеността относно разширяването. 

Плановете на германската група отразяват засиленото търсене на автомобили Mercedes на най-големия автомобилен пазар в света. Китай е главният пазар на марката, която продава повече автомобили там, отколкото в Германия и САЩ, взети заедно.

През 2020 г. съвместното предприятие успя да продаде рекордните 611 хил. автомобила в Китай, което е с 8% повече спрямо 567-те хиляди броя през 2019 г.

В документа не се посочва базовия капацитет на фабриките в Пекин, но от компанията изтъкват, че комбинираният капацитет на двата завода е 520 хил. превозни средства годишно.

Според документа съвместното предприятие ще увеличи работните дни до 312 годишно и в двата завода. До момента в едната фабрика работните дни през годината достигат 290, а в другата - 250, съобщават от компанията.

Един от заводите ще добави и една нова 7,5-часова смяна.

BBAC разполага и с отделен завод за електрически превозни средства в Пекин с капацитет от 150 000 автомобила годишно.

През април Daimler повиши целта си за възвръщаемостта на своята марка Mercedes-Benz, тъй като нарастващото търсене в Китай помогна на производителя да се възстанови от миналогодишните производствени смущения заради коронавируса.

Най-големият производител на луксозни автомобили в света заяви, че оперативната възвръщаемост на звеното може да достигне 10-12% през тази година. Това е повече от предишната цел за възвръщаемост в диапазона 8-10%.

Малко преди това Mercedes представи своя електрически флагман EQS, електрифицирана версия на класическия S-Class, докато традиционните автомобилни концерни увеличават оборотите, за да настигнат и дори изпреварят сегментния лидер Tesla.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 15:45 | 09.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още