Американският технологичен гигант Apple е в начален етап на преговори с китайските концерни Contemporary Amperex Technology Co. (CATL) и BYD за доставката на батерии за електрически превозни средства, съобщава Ройтерс, цитирайки източници, запознати с темата.
Не е ясно дали ще бъде постигнато споразумение с някоя от компаниите.
Едно от условията за сътрудничество с Apple е потенциалният партньор да изгради производствени съоръжения в САЩ, добавят източниците.
CATL, основен доставчик на батерии за редица големи автомобилни производители, включително за лидера в сегмента на електромобилите Tesla, не е склонна да изгради американска фабрика поради политическото напрежение между Вашингтон и Пекин, както и заради опасенията относно по-високите разходи.
За момента не е ясно дали Apple не разговаря и с други потенциални доставчици.
Производителят на iPhone все още не е направил официално изявление за плановете си за изграждане на интелигентен автомобил и отказва да коментира темата. CATL, най-големият производител на батерии за електромобили в света и BYD, четвърти по големина, също се въздържат от коментар.
Apple подкрепя използването на литиево-железни фосфатни батерии, които са по-евтини за производство, тъй като използват желязо вместо никел и кобалт, които са по-скъпи за добив и преработка, коментират източниците.
Компанията работи върху технология за автономно шофиране, като се очаква производството на превозното средство да стартира около 2024 г., припомня Ройтерс.
Новината за преговорите с китайските доставчици се появява в момент, когато американското правителство се стреми да привлече повече инвестиции в местното производство на електромобили и да стимулира производителите в САЩ да се конкурират успешно с китайските им съперници.
Предложеният от американския президент Джо Байдън инфраструктурен план за 1,7 трилиона долара включва и бюджет от 174 млрд. долара за стимулиране на вътрешния пазар на електрическите автомобили чрез данъчни облекчения и безвъзмездни средства за производителите на батерии наред с други стимули.
Много производители на батерии увеличават производството, за да отговорят на нарастващото търсене в световен мащаб, докато автомобилните концерни ускоряват своя преход към електрическа мобилност, за да се съобразят с по-строгите правила за емисиите на въглероден диоксид.
Очаква се бизнесът на китайските производители на батерии да нараства с по-бързи темпове спрямо своите чуждестранни конкуренти, благодарение на продължаващото разширяване на най-големия автомобилен пазар в света, посочва SNE Research.
Ройтерс съобщи миналата седмица, че CATL планира изграждането на нов голям завод за батерии в Шанхай, като продължава да се развива бързо, с което ще затвърди лидерството си като доставчик номер 1 в света. Фабриката ще бъде близо до китайските производствени операции на Tesla.


Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Няма опасност за околната среда заради авариралият танкер край Ахтопол
Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
Меси донесе победата на Локо (Сф) над Ботев (Пд) в драматичен мач с пет гола
Задействаха BG-ALERT в Бургаско, две реки преляха
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Защо туристи посещават места на зверства?
Община Царево задейства системата BG Alert
Идеи за коледни подаръци под 50 лева
Зеленски: Русия падна ниско, атакува цивилни обекти в деня на Свети Николай
Новата стратегия за национална сигурност на Тръмп е насочена към Европа