fallback

Ускореният преход към електромобили в Канада заплашва доставчици и механици

Законопроект цели да гарантира, че няма да има риск за всички представители на автомобилната индустрия при преминаването към по-чиста мобилност

22:01 | 14.04.22 г. 2

Планът на Канада за ускорена трансформация към електрическа мобилност представлява заплаха за някои автомобилни доставчици и автомеханици, като последните възлагат надежди на ключово законодателство, което да се адаптира към променящите се нужди на индустрията.

Миналия месец кабинетът на премиера на страната Джъстин Трюдо постави задължителна цел за всички нови леки автомобили да не отделят никакви емисии до 2035 г., спрямо предишния хоризонт от 2040 г. Последните инвестиции от General Motors Co. и Ford Motor Co. в техните канадски подразделения, целящи да стимулират налагането на електромобилите, дават на индустрията известна надежда за обозримото бъдеще, пише Ройтерс. 

„Рискът е за производителите на компоненти, които доставят части за коли с двигатели с вътрешно горене“, изтъква Флавио Волпе, президент на Асоциацията на производителите на автомобилни части.

Той отбелязва, че тези части ще изчезнат през следващите години и има опасения, че компаниите няма да могат да се адаптират към новите условия.

Автомобилните части са петата по големина индустрия по отношение на износа в Канада, в която работят приблизително 71 400 работници към януари тази година, според официалните данни. Волпе все още е уверен, че много утвърдени производители на части ще останат предпочитани доставчици, като се има предвид техният опит.

Индустриалните групи казват, че преходът към електромобили е по-голяма заплаха за автомеханиците, които могат да изпаднат в особено сложно положение, освен ако законопроектът за „право на ремонт“ не бъде приет в Канада.

Този законопроект беше внесен повторно в парламента през февруари, след като беше отхвърлен в Камарата на общините през август 2021 г. преди изборите. Законопроектът ще принуди големите автомобилни производители да споделят частите, софтуера и обучението, използвани за ремонта на продуктите.

Неуспехът да се приеме законопроекта може да доведе до затваряне на много фирми за поправка на автомобили в бъдеще и до значителна загуба на работни места в сектора, предупреждава Жан-Франсоа Шампан, президент на Асоциацията на автомобилната индустрия на Канада.

Приблизително 109 816 канадци са заети в индустрията за ремонт и поддръжка на автомобили, според доклад на Statistics Canada от 2022 г. Електрификацията в сектора може да доведе при най-лошия сценарий до загуба на до 53 707 работни места до 2051 г., според Conference Board на Канада.

Борба за данни

В момента компютрите в електромобилни концерни като Tesla са свързани в „затворена екосистема“, което ги прави недостъпни за механиците.

„Ако карате Tesla, компанията ще определи къде да отидете, за да бъде обслужена колата ви. Те ще определят кои части ще сложи и колко ще платите“, изтъква Шампан.

През 2020 г. Tesla призова клиентите си в Масачузетс да гласуват против актуализираното законодателство за „право на ремонт“, с аргумента, че това би представлявало опасения за сигурността на пътуващите с превозните средства на компанията.

Джейми Кийлър, собственик и единствен механик на Keeler Automotive в Онтарио, споделя, че канадското законодателство ще гарантира на клиентите свободата да избират кой да ремонтира колата им.

„Ако сте лицензиран механик, трябва да можете да поправяте всичко, което се движи по пътя, и да имате достъп до софтуера, за да го направите“, изтъква Кийлър, който обслужва средно по 50-60 коли седмично.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 00:32 | 14.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още